הוצאת אישור לקירוי בחורף לגני אירועים, בתי קפה ומסעדות

הנפקת אישור לקירוי חורף עבור עסקים הפועלים מול ציבור לקוחות דינמי כמו מסעדות, בתי קפה או אולמות אירועים הוא בהחלט אינו דבר של מה בכך. העיריות והרשויות המקומיות בערים ובישובים השונים מקפידות הקפדה יתרה בנושא סגירות חורף כמו ביתר התקנות המשלבות בין שמירה על חוקי העזר העירוניים והגנה על הציבור מפני כשלים בטיחותיים.

עסקים שאינם לוקחים בחשבון טיפול באישורי הקירוי והסגירות שלהם עלולים להיתקל בסנקציות קשות כגון קנסות, הזמנה למשפט ואף פירוק לאלתר של אמצעי הקירוי המאולתר ללא אישור.


אילו בתי עסק זקוקים לקירוי חורף?

כל בית עסק שיש בידו אישור להוציא כסאות ושולחנות אל המרחב החיצוני המצוי במעטפת העסק שלו רשאי להגיש בקשה לבצע קירוי חורף שיאפשר ללקוחותיו ליהנות מאזור מחומם ומוגן מפני רוח וגשם וכן מפני נזקי מזג האוויר הקשים של החורף.

בדרך כלל מדובר בעסקי מזון שבימות הקיץ אינם זקוקים לקירוי כלשהו ונעזרים באמצעים ניידים כגון שמשיות להגנה מפני השמש בלבד. לקוחות המסעדה ובית הקפה למשל לא יוכלו ליהנות מישיבה בחוץ בימות החורף, כמו כן בעלי אולמות נאלצים לקבל אירועים קטנים מאד התואמים רק את האזור הבנוי של מתחם האירועים שלהם. עובדות אלו גורמות להקטנה משמעותית של ההכנסה לבית העסק.


חשיבות ההקפדה על נהלים ותקנות

קירוי חורף מקצועי באישור מתבסס על תקנים ונהלים קפדניים ביותר. הרשות המקומית מפרסמת את התקנה המעודכנת לשנה הנוכחית באתר האינטרנט שלה או במוקד העירוני. כך יכול בית העסק להגיד בקשה לקירוי חורף ולאחר מכן לפעול על פי ההנחיות.

הנחיות אלו כוללות את מידות הקירוי, חומרי הגלם מהם הוא עשוי, עובי הזכוכית בה משתמשים לקירוי, מידות האלומיניום המחלק את הקירות והגג, מידת הפתח ואופן מיקום הדלת ועוד ועוד.


ביטחון ובטיחות

ירידה זו לפרטים אינה נובעת מקטנוניות של הרשות המקומית, אלא להיפך, מתוך רצון לקחת אחריות מלאה על בטיחות האזרחים העושים שימוש בבתי העסק תוך דרישה מבעלי העסק להקפדה על כללים אלו המבוססים על תנאי בטיחות מקסימלית במידה וישנו אירוע כזה או אחר.


תהליך הנפקת האישור מן הרשות המקומית

כאמור על מנת לקבל את האישור יש בראש ובראשונה לקבל אישור להוצאת כסאות ושולחנות החוצה. בשלב השנה יש להגיש תוכנית עבור קירוי אותה יש לאשר על ידי מהנדס תכנוני. בשלב הבא תעבור הבקשה לאישורם של אדריכל העיר והוועדה לבניה, יושביה ייבחנו את הצורך, התועלת ואת פרטי התוכנית ויחליטו האם בית העסק זכאי לאישור הקירוי. בשלב הסופי יזכה האישור לחתימה ולהנפקתו על ידי הרשות.

בזמן תהליך הנפקת האישור לקירוי לא ניתן להציבו, הצבת הקירוי והתקנתו מתאפשרת רק לאחר קבלת כל הניירת והאישורים הנדרשים לכך. כל העובר על תקנה זו עלול לסכן את הסיכוי לאישור הקירוי ואף לרישיון העסק הקבוע שלו.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר