הטבות בתהליך רישוי עסקים בשנת הקורונה

שנת הקורונה. הביטוי הזה שלפני שנה לא היינו חושבים שיהפוך לביטוי נפוץ כל כך. שנה מאוד לא פשוטה עברה על המשק הישראלי והעולמי ככלל. אבל בתוך הנסיבות המורכבות האלו, אסור לשכוח את החוסן של המשק הישראלי ושל החברה הישראלית, וצריך להודות שהרבה עסקים כן קיבלו סיוע בשנת הקורונה, גם אם זה לא מספיק וגם אם לא כל עסק קיבל סיוע כלכלי שיחזיר לו את כל הפסדי ה'שנה האבודה'. בכל מקרה, היום כשרב אזרחי ישראל אחרי חיסון שני, כשהמסכות מוסרות והמשק איכשהו חוזר לשגרה, עסקים רבים מחדשים פעילות ונראה שהגלגלים זזים קדימה. למי שמתכנן הקמת עסק דווקא בתקופה הזו של שנת הקורונה חשוב לדעת שהמדינה מעניקה הטבות בתהליך רישוי עסקים בשנת הקורונה ולאורך התקופה שבה המשק מתאושש ממנה.


הקלות ברישוי עסקים בעקבות משבר הקורונה    

  1. מעל לכל, התנהלות הגופים המוסדיים יעילה כיום וזריזה הרבה יותר מאשר בשגרה השוטפת שלפני הקורונה, כך שמי שפועל נכון ויסודי לקראת קבלת אישור רישוי לעסק יקבל את הרישוי מהר יותר מתמיד, ברוב המקרים.
  2. גמישות מרבית במתן אישור (כולל אישור זמני) גם במצב של שינוי תפעולי שירותי של העסק, לצורך התאמת פעילות העסק לתקופת הקורונה. כך לדוגמא מסעדת פועלים יכולה לשנות את השירות שלה לממכר מזון ארוז שישווק במשלוחים לבתי הלקוחות. 
  3. לאור משבר הקורונה התפנו אלפי חנויות ומבנים המתאימים להפעלת עסק, בעקבות סגירה של עסקים קטנים רבים. משבר זה מהווה גם הזדמנות למי שמתכנן הקמת עסק חדש לאתר לעצמו דווקא בעת הזו מקום אסטרטגי לעסק במחיר נח. כמובן שבמידה והמבנה שייבחר יתאים לתנאי רישוי העסק המוקפדים, אז כך גם יינתן הרישוי באופן זריז יותר, במסלול עוקף ביורוקרטיה מסורבלת.
  4. עסקים וותיקים שנקטו שינויים באופי פעילותם יכולים לקבל רישוי על פעילותם המחודשת גם על סמך מילוי הצהרה חתומה לרשות המקומית, שתינתן לרשות בהתאם הפעלת העסק במתכונת החדשה, הצהרה שבה בעל העסק מתחייב לפעול על פי התו הסגול ועל פי שאר ההגבלות וההיתרים הרלבנטיים המעודכנים. הרשות תבחן את הסיטואציה, ואם אכן העסק עומד בדרישות הרישוי, הוא יקבל רישוי עסקים בהקדם.
לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר