הכל על רישוי בשנת הקורונה

שנת הקורונה שחלפה מעלינו, כשאותותיה עדיין כאן, הותירה את המשק הישראלי במצב שדורש שיקום והבראה. הרבה בעלי עסקים כיום עושים כל מאמץ להשתקם ולחזור לנורמאליות ולהתניע מחדש את גלגלי העסק. עסקים וותיקים רבים פשוט 'המציאו את עצמם מחדש' ושינו את אופי ההתנהלות שלהם, בהתאם להגבלות החדשות שהכתיבה התקופה, כך הצליחו לשרוד ולהמשיך לפעול במתכונת אחרת מותאמת למצב. כמובן שמשבר הקורונה גם הוביל לסגירת עסקים רבים שלא עמדו במשבר ולא יכלו להשתקם ממנו.


רישוי עסקים מוקפד, בצד גמישות

בעקבות משבר הקורונה, הרבה משרדי ממשלה ונותני שירות ככלל עברו לעולמות הדיגיטל והתייעלו משמעותית במערכי השירות ללקוח. הליכים  שבעבר היוו ביורוקרטיה צרופה הפכו להליכים נוחים באמצעות האינטרנט, למשל מערכת הביטוח הלאומי שנאלצה פתאום לטפל בעשרות אלפי מובטלים ללא קבלת קהל, ופשוט הפכה את האונליין ל'ראש החץ' השירותי שלה, שתיפקד בצורה מעולה. כך גם בתחום של רישוי עסקים: שנת הקורונה, על כל הקשיים שבאו איתה, גם הביאה התייעלות משמעותית וקיצור הליכים. 

כך, למשל, המדינה נתנה מראש לעסקים מסוימים רישוי אוטומטי למשך שלושה חודשים וגם לחצי שנה קדימה, המדינה אפשרה להגיש 'תיק עסק' מרוכז לקראת בקשה לרישוי עסק באמצעות מערכות האונליין, גילתה גמישות כלפי עסקים שנאלצו לשנות פעילותם בשל הקורונה, נתנה רישוי לעסקים על סמך הצהרתם שהם עומדים בתנאי 'התו הסגול', ועוד. 


מחויבים לתקנות הקורונה גם כיום

היום, כשמשבר הקורונה כבר מאחורינו, עדיין יש עסקים שמחויבים לתקנות הקורונה מתוך משנה זהירות. הרי חלק מהן:

  1. הגשת תצהיר כי העסק אכן עונה על נהלי 'הו הסגול' במלואם.
  2. שמירה על כמות מוגבלת של לקוחות באותו המתחם (בהתאם לגודל העסק, למבנה שלו וכיוצ"ב).
  3. כניסת לקוחות לעסק רק עם חבישת מסיכה.
  4. הקפדה על עמדות אלכו ג'ל.
  5. מעבר משירות סועדים למשלוחים, או באיסוף עצמי של הלקוחות.
  6. הקצאת מקומות ישיבה חיצוניים לעסק, באם ניתן.
  7. תנאי חיטוי היגיינה מוקפדים, הרבה מעבר לדרישות שבשגרה.

לסיכום, מומלץ לשכור שירותי חברה  שמתמחה ברישוי עסקים, להעביר אליה את 'המושכות', שתדע לרכז את המומחים הרלבנטיים (יועץ בטיחות, יועץ נגישות וכו') ושתגיש את 'תיק העסק' ואת הבקשה לרישוי עסק באופן מאורגן, כך שרישוי העסק יינתן בפועל ביעילות ובזריזות מקסימליים.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר