המדריך לתכנון עסק שאפשר להפעיל במתכונת גמישה

תקופת הקורונה לימדה את כולנו שיעור חשוב מאוד: אנחנו יכולים לערוך כמה תוכניות שנרצה, אבל לפעמים למציאות יהיו תוכניות אחרות לגמרי בשבילנו. בפרט הרגישו את אי הוודאות עסקים בתחומי פעילות רבים, שמבחינתם 2020 הייתה שנה מטלטלת מאוד. המסקנה המתבקשת היא שכל עסק שרוצה להמשיך ולשגשג גם בתקופות מורכבות חייב להיות מסוגל להתנהל במתכונת גמישה לגמרי.


מקום שמאפשר גמישות

הבסיס לפעילות עסקית במתכונת גמישה – אופציה שמקנה יתרון גם בימים "רגילים", שכן במאה ה-21 השינויים תכופים ומשמעותיים גם כשאין מגיפה עולמית – הוא לוקיישן שמאפשר פעילות כזו. כשמוצאים מקום כזה, כדאי לבחון 2 דברים: ראשית, שאין צורך בהתאמות מרובות מדי שמייקרות את עלות השימוש במקום; ושנית, שהמבנה מתאים לדרישות של גופי הרישוי השונים שבוחנים את הבקשה לרישיון עסק (בין אם מדובר ברישיון שניתן בפעם הראשונה ובין אם במסגרת הליך חידוש רישיון קיים).


רישיון עסק מתאים

הדגש החשוב השני במסגרת תכנון עסק שיכול לשנות את אופן הפעילות שלו בקלות ובזריזות, ובעיקר ללא הוצאות מיותרות, הוא רישיון עסק מתאים. רישוי עסקים הוא תהליך שעלול להיות מורכב, אבל כשעוברים אותו בעזרת אנשי מקצוע מנוסים הסיכוי לתשובה חיובית עבור כל בקשה עולה, ובנוסף מתקצר פרק הזמן עד לקבלת ההיתרים הנדרשים.
עוד כדאי לדעת בהקשר זה שחלק מהרשויות המקומיות מסייע לעסקים בדרכים שונות הקשורות לרישוי והיתרים. כך לדוגמה בעיריית ראשל"צ מאפשרים לחנויות בעיר למכור מזון ארוז, בכפוף להיתר מאגף הרישוי של העירייה, וכך למעשה להמשיך ולפעול גם תחת סגר.


תוכנית עסקית מדויקת

מרכיב נוסף בתכנון כל עסק, ובפרט כזה שיכול להתאים את עצמו לכל התרחשות ולכל שינוי, הוא תוכנית עסקית מדויקת. כדי ליצור תוכנית כזו חשוב למפות באופן מפורט את כל היתרונות שלכם, ואת כל הדרכים שבהן הם יכולים לבוא לידי ביטוי. עוד מפתח לגיבוש תוכנית עסקית נכונה הוא מיפוי כל התרחישים שנראים אפשריים בנקודת הזמן הנוכחית, ותכנון מענה מיטבי לכל תרחיש כזה.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר