חושבים לפתוח עסק? אל תשכחו לתקצב את הליך הרישוי

הליך רישוי עסק חל על כל אדם שמתעתד לפתוח עסק חדש, וגם באופן שוטף (חד שנתי) על בעלי עסקים קיימים. הליך זה מבטיח שהעסק יתופעל על הצד הבטוח והאיכותי ביותר, וזאת לאחר קבל אישורים מהגופים המוסדיים הרשמיים, ביניהם: כיבוי אש, עיריות, משרד הבריאות, משרד החקלאות וכיוצ"ב. 

העלות הכוללת של פתיחת עסק רק באספקט של הרישוי תנוע סביב 5,000 שקלים ל 15,000 שקלים. בנוסף, התהליך הזה מצריך התייעצות עם אנשי מקצוע שונים, דוגמת יועץ בטיחות ויועץ נגישות, שעלות הייעוץ שלהם נעה בין 2500 ש"ח ל 6000 שקלים. כמו כן ישנן אגרות שונות שיש לשלם בהליך, דוגמת אגרת בקשה לפתיחת עסק שמחירה נע בין 350 שקלים ל 1200 שקלים. עלות כיבוי אש יכולה לנוע סביב 6000 ש"ח בשנה. אם מדובר בעסק בתחום המזון שיש בו ישיבת סועדים בחוץ או במרפסת, אז יש אגרת קירוי חורף שעלותה סביב 500 שקלים ל 3000 שקלים בחודש (!) כמובן שאם יש שילוט לעסק, אז יש לקחת בחשבון אגרת שילוט בשיעור של 500 שקלים עד 4000 שקלים לשנה בערך. מובן שגובה האגרות השונות לרוב תלוי בגודל העסק ומאפייניו הספציפיים.


עלות האגרות השונות בערך 15,000 שקל

כמו בכל תהליך של יוזמה מכל סוג שהוא: עסקית, חברתית, אי אפשר לצעוד  ללא 'מזומנים'. לכן, גם אם יש לכם את הרעיון הכי מבריק שנשמע לכם כלכלי ורווחי לעתיד, קחו בחשבון שלא הולכים למהלך של פתיחת עסק מבלי לקחת בחשבון את הידיעה הברורה שנדרשת לזה השקעה כלכלית, ושחייבים לתקצב את הלך הרישוי במסגרת התהליך הכולל. 

מומלץ ביותר לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה ברישוי עסקים, משום ששירות מסוג כזה יכול לחסוך הרבה מאוד ריצות וכסף. חברה שמתמחה בתהליך תבצע אותו עבור בעל העסק על הצד המדויק והאפקטיבי ביותר, במקסימום יעילות ובמינימום זמן. חברה מתמחה מקיפה את כל אנשי המקצוע הרלבנטיים לרישוי עסק, מכירה את כל דרישות מילוי הטפסים, הגשת הבקשות וההכנה לאישורים, ועל כן כדאי להפקיד בידיה את ניהול התהליך עד תומו.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר