כל מה שצריך לדעת על קורונה ורישוי עסקים

מגפת הקורונה והשינויים המתחייבים עקב המגפה משפיעים על תחומי פעילות רבים – וגם רישוי עסקים הוא אחד מהם. בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי בנושא הקשר בין קורונה ורישוי עסקים.


הארכה אוטומטית של רישיון העסק

עסקים בעלי רישיון או היתר זמני שהתוקף שלהם אמור להסתיים בין ה-12/1/2021 לבין ה-30/9/2021 ייהנו מהארכה. כך למשל היתר זמני לעד 180 ימים יוארך ב-3 חודשים או עד ה-1/7/2021 (המועד המאוחר מבין השניים), והיתר זמני לתקופה ארוכה יותר יוארך בעוד חצי שנה.
רישיון עסק לשנה יוארך בעוד 3 חודשים, רישיון לתקופה של בין שנה ל-3 יוארך בחצי שנה ורישיון לפרק זמן ארוך יותר יוארך בשנה. הארכה ניתנה אוטומטית גם מבלי שיהיה צורך לבקש, אבל חשוב להדגיש כי אין אפשרות לקבל הארכה נוספת לאחר שכבר ניתנה הארכה אחת.


היתר להפעלת שירות משלוחי מזון

עסקים רבים בתחום המזון החלו לבצע גם משלוחים. משרד הבריאות קבע רשימת תנאים מחייבים להפעלת שירות משלוחים, וביניהם: מאכלים חמים יישמרו עד ליציאת המשלוח בטמפרטורה של לפחות 65 מעלות, משלוחים קרים יישמרו בטמפרטורה של עד 5 מעלות, נדרשת הפרדה בין מזון קר לחם (למשל מנת שווארמה בפיתה תישלח כשהפיתה ארוזה בנפרד), כלי הקיבול יהיו מבודדים ובעלי מכסים ניתנים לרחיצה, ועוד.


גישה אוהדת ומקסימום סבלנות מצד גורמי רישוי עסקים

מינהל הפיתוח שבמשרד הפנים מתחייב להקפיד על גישה אוהדת, התייחסות אנושית ומקסימום סבלנות לנוכח הקשיים התפעוליים והכלכליים של עסקים בחלק גדול מענפי הפעילות. בין השאר יינתן היתר זמני לעסקים שהגישו בקשה לקבלת רישיון עסק ולא קיבלו תשובה תוך 30 ימים (משום שגם בגופי הרישוי ישנן כמובן נסיבות שמקשות על הפעילות השוטפת). דוגמה נוספת לגישה המקלה היא להעניק היתר זמני גם לעסקים שנדרשו לתקן ליקויים שונים, עשו זאת, אך לא התבצעה ביקורת חוזרת תוך 30 ימים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר