מדוע דווקא עכשיו כדאי לפתח עסק בישראל

בכל שנה נסגרים בישראל בערך 40,000 עסקים קטנים ובינוניים. במהלך שנת הקורונה נסגרו כשמונים אלף עסקים, הוגשו הרבה בקשות לפשיטות רגל וכמות הדלתות שנסגרו היתה משמעותית. יחד עם זה, כמו בכל תקופת משבר, מצד שני גם נפתחו הזדמנויות חדשות לעסקים חדשים ולמוצרים חדשים. תקופת הקורונה יצרה הזדמנויות חדשות לשירותים שלא ניתנו לפני כן. גם הזדמנויות תעסוקה חדשות נוצרו בתקופה זו, למרות שיעורי האבטלה הגבוהים, כמו למשל בענף השליחויות שהביקוש לעובדים בו נסק.

אם כך, אפשר בהחלט לומר שדווקא עכשיו כדאי לפתוח עסק בישראל, כי דווקא עכשיו יש קרקע פורייה ליוזמות חדשות, לעסקים שיתנו מענה ופתרונות חדשים למצבים החדשים שהקורונה 'הביאה עלינו'. דווקא עכשיו יש כוח אדם זמין שמשווע לעבודה ולהשתלבות מחדש בחיי הכלכלה והמסחר בישראל.


תזמון מעולה לפתיחת עסק בישראל עכשיו

הנה כמה סיבות עיקריות שבזכותן כדאי לפתוח עסק בישראל דווקא עכשיו:

  1. מוסדות המדינה מגלים כיום גמישות מרבית במתן רישוי עסק.
  2. מוסדות המדינה מקלים משמעותית על הליך פתיחת עסק, מעמידים מסלולים עוקפי ביורוקרטיה ומסייעים ליוזמות חדשות להתממש.
  3. נפתחו מסלולי הכשרת עובדים לאלפי מועסקים פוטנציאליים, כך שיש הרבה כוח אדם זמין, מקצועי ושאינו מקצועי, ובתוך הליכי הכשרה.
  4. עלויות של שכר דירה למסחר משרדים למפעלים לחנויות מאוד ירדו במהלך שנת הקורונה.
  5. עולמות הדיגיטל, הסחר האלקטרוני, הרכישות אונליין וכדומה, כל אלה מאפשרים גם לעסק חדש לקום ולפעול בעלויות תפעול זולות יותר ובזמינות גבוהה יותר וכמעט ללא הגבלות של לוחות זמנים או של מיקום פיזי. יש כאן חסכון משמעותי בעלויות של הקמת עסק בהרבה מאוד פרמטרים.

כמן כן, התקפה הנוכחית פתחה אשנב להזדמנויות להקמת עסקים חדשים, למוצרים ולשירותים שכלל לא היה להם ביקוש לפני הקורונה, או שהיה להם ביקוש פחות ער, ושעתה הם מצמיחים סביבם עסקים משגשגים: עסקי הטואלטיקה וההיגיינה (מסכות, אלקו ג'ל,ועוד) עסקי המשלוחים, תוכנות ומשחקי מחשב ופלטפורמות שיתופיות כמו "זום" ו"טים", קורסי הכשרה שונים בקנייה אונליין בלמידה מרחוק, משחקי קופסא, שירותי טלוויזיה בסטרימינג, קורסי בישול ואפייה אונליין, ועוד. לסיכום, בכל משבר נפתחות הזדמנויות, וצריך רק לדעת לזהות אותן ולרוץ איתן קדימה. 

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר