מה צריך לדעת לפני הגשת בקשה לתוספת בנייה בעסק?

רוב תחומי הפעילות מתאפיינים בדינמיות רבה ועל כן מעת לעת נדרשים שינויים במבנה בו פועל עסק כזה או אחר. בפרט נוצר לעתים צורך או רצון בתוספות בנייה על אלה הקיימות כבר – ובאופן טבעי הדבר מחייב, ברוב המקרים, קבלת אישור מגופי הרישוי הרלוונטיים.
חשוב להדגיש: לא כדאי לבצע את תוספת הבנייה לפני קבלת ההיתר, גם אם משוכנעים כי אין כל מניעה לעשות זאת וגם אם התוספת נראית שולית וחסרת משמעות. תוספת שנבנתה ללא היתר מהווה הפרה של חוק רישוי עסקים ושל תקנות התכנון והבנייה ואתם עלולים למצוא עצמכם נדרשים להרוס אותה, וכך לבזבז משאבים יקרים שלא לצורך.


למי מגישים בקשה לתוספת בנייה לעסק?

במידה ואתם מעוניינים לבצע תוספת בנייה לעסק יש להגיש בקשה להיתר מתאים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מאחר שישנם מספר סוגי היתרי בנייה (למשל לשימוש חורג, להריסת עסק ולשינויים בתוך המבנה) חשוב להגיש בקשה להיתר עבור תוספות בנייה.


אילו מסמכים יש לצרף לבקשה?

לבקשה לקבלת היתר לתוספת בנייה לעסק יש לצרף תוכניות מפורטות, וכמובן גם עדכניות, של המצב הקיים בעסק ושל התוספות המבוקשות. על התוכניות חייב להיות חתום איש מקצוע מוסמך.


איך משפיעה "רפורמת הפרגולות" על תוספות בנייה לעסקים?

ב-1.8.2014 נכנסו לתוקף שורת תקנות חדשות שזכו לכינוי "רפורמת הפרגולות". תקנות אלה נועדו להתיר את הסבך הבירוקרטי שהיה מנת חלקו של כל מי שרצה ליהנות מתוספת בנייה קלה כגון פרגולה (ומכאן שמו של המהלך שאותו הוביל שר הפנים באותה תקופה, גדעון סער).
התקנות החדשות פירטו שורת תוספות ומבנים שעבורן אין צורך להגיש בקשה להיתר בנייה כמו מבנים ניידים. חשוב להדגיש כי יחד עם זאת ישנה חובת דיווח לרשות המקומית על התוספת, ואל הדיווח יש לצרף בחלק מהמקרים אישורים ממהנדס או אדריכל מוסמך כי התוספות עומדות בכל דרישות הבטיחות (למשל גגון וסככים חייבים באישור של מהנדס מבנים על יציבות ועיגון).
בין הפריטים: פרגולות (ששטחן עד 50 מ"ר או עד רבע מהשטח הפנוי לבנייה), גדר (לא בכל שטח ובכל מקרה בגובה שאינו עולה על 1.5 מ'), גגונים וסוככים (שנבנים מחומרים קלים ומידת החריגה שלהם מהקיר היא עד 2 מ'), סגירות חורף (שעדיין חייבות בהיתר מיוחד מהרשות המקומית) ועוד.
בנוסף יש להדגיש כי ישנם מקרים שבהם לא ברור לגמרי האם הם נכללים ברשימת הפריטים הפטורים מקבלת היתר בנייה (אלא מחויבים בדיווח בלבד), ועל כן מומלץ לבעל עסק שלא רוצה להיתקל בהפתעות לא נעימות לאחר שכבר ביצע את תוספת הבנייה להתייעץ מבעוד מועד עם אנשי מקצוע בתחום רישוי העסקים.
גם במקרים שבהם התוספות המבוקשות רחבות היקף יחסית, מומלץ בתחום להסתייע באנשי מקצוע בתחום רישוי העסקים והיתרי הבנייה לעסקים וזאת על-מנת למנוע עיכובים שלא לצורך וכן לחסוך הוצאות מיותרות.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר