תקנות ופיקוח משרד הבריאות על גני ילדים

הורים ששולחים את ילדיהם לגן רוצים להיות סמוכים ובטוחים שהם זוכים שם לא רק לחינוך איכותי אלא גם לתנאים תברואתיים נאותים. מי שמפקח על מוסדות החינוך השונים ובהם גני הילדים הוא משרד הבריאות, וזאת באמצעות המחלקה לבריאות הסביבה.
הנושאים בהם מתמקדת המחלקה הם: הזנת הילדים בגן, איכות מקורות המים השונים, התאמתו של המבנה לצרכים ובפרט חדרי השירותים, מערכת סילוק שפכים תקינה, הצללה בחצר, קיומם של מטרדים סביבתיים ומניעת התפשטותן של מחלות זיהומיות.


תזונה בגני ילדים

תזונה מאוזנת ונכונה היא מרכיב קריטי בהתפתחותו התקינה – פיזית, רגשית וקוגניטיבית – של כל ילד, ובהתאם משרד הבריאות מפקח על גני הילדים גם בהיבט זה, ובפרט מוודא כי המזון נרכש מספקים בעלי רישיון מתאים, מובל ומאוחסן בהתאם לנהלים ומוגש לילדים תוך שמירה על טריות מקסימלית.
בנוסף, מנחה משרד הבריאות את הגנים גם לגבי הרכב תזונת הילדים ומספק להם עקרונות מנחים בגיבוש תפריטים שבועיים מאוזנים, בריאים, מזינים וטעימים. יש לציין כי כיום הדגש הוא על גיוון, צבעוניות, הימנעות ממשקאות ממותקים וצמצום כמות הסוכר באופן כללי, הפחתת המלח בתזונה, העדפת דגנים מלאים והגשת מבחר רחב ככל האפשר של ירקות ופירות.
כמו כן יש לוודא כי גם ילדים בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים – למשל רגישים ללקטוז או לגלוטן או ילדים שנמנעים ממאכלים מן החי – יזכו לתזונה נאותה.
למידע נוסף בנוגע לתקנות רישוי לגני ילדים לחצו כאן

רישיון גני ילדים


התאמת המבנה לצרכי הגן

כל גן ילדים נבחן ע"י משרד הבריאות תוך שימת דגש על היותם של כל חדרי הגן מאווררים היטב, נקיים ובמצב פיזי תקין. כמו כן מפקח המשרד על כך שלא תיווצר צפיפות רבה מדי ועוד דגש חשוב מאוד הוא חדרי השירותים: מספרם ומיקומם (כך שלפעוטות ולזאטוטים תהיה גישה נוחה בכל זמן), היותם מצוידים בכל אמצעי ההיגיינה הנחוצים וכמובן ניקיונם.


מים נקיים

על מי השתייה בגן הילדים להיות מוגנים וממקור שנבדק ונמצא איכותי לחלוטין. כמו כן מנחה המחלקה לבריאות הסביבה את גני הילדים לדאוג כי גם בחצר יוכלו הילדים ליהנות ממתקן שתייה למים קרים שמותאם לגילם.


צל

הגנה מהשמש חשובה בכל גיל ובפרט בגיל הרך, כך שמשרד הבריאות מוודא גם כי חצר הגן זוכה להצללה מתאימה שמאפשרת להשתמש בה בכל שעות היום.

לעוד פרטים אודות רישוי עסקים היכנסו
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.
 
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר