סקירת סוגי העסקים שדרוש להם רישיון עסק

חוק רישוי עסקים, שחוקק בשנת 1968 (ומאז, כמובן, עודכן מספר פעמים) נועד להבטיח כי בתי עסק הפועלים בתחומים שונים לא יסכנו את שלום הציבור או את הבאים בשעריהם, לא יהוו מטרד לסביבתם ולא יגרמו להיווצרותן של מחלות או הפצתן. בנוסף נועדו התקנות השונות הכלולות בחוק זה לוודא כי כל העסקים יפעלו במבנים המיועדים למטרה זו ושעומדים בתקנים הרלוונטיים מבחינת כיבוי אש, וכן שתנאי התברואה בהם יהיו נאותים.


חוק זה גם מפרט את סוגי העסקים החייבים ברישיון על מנת לפעול, ומחלק אותם ל- 10 קבוצות:

1. בריאות, רוקחות וקוסמטיקה

2. דלק ואנרגיה

3. חקלאות ובעלי חיים

4. מזון

5. מים ופסולת

6. מסחר ושונות

7. עינוג ציבורי, נופש וספורט

8. רכב ותעבורה

9. שירותי שמירה ואבטחה

10. תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים

לפניכם פירוט לגבי חלק מהקטגוריות הנ"ל. בכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם חברה המתמחה ברישוי עסקים או לחילופין עם אגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה ממוקם בית העסק שלכם.


בריאות, רוקחות וקוסמטיקה

בקטגוריית הבריאות, הרוקחות והקוסמטיקה נכללים בתי מרקחת (כולל אלה של קופות החולים), בתי עסק לייצור תמרוקים או אחסונם (אך לא לממכר תמרוקים), יצרני ציוד רפואי, יבואני אביזרים רפואיים ומכשור רפואי, מכוני יופי למיניהם (מכון שיזוף, מניקור פדיקור, הסרת שיער בלייזר וכו'), מכוני פירסינג, מעבדות רפואיות וחדרי מתים (לא כולל אלה שבבתי חולים).

חקלאות ובעלי חיים

בקטגוריה זו נכללים בין השאר בתי מטבחיים, פינות חי, פינות ליטוף, בתי חולים וטרינריים, פנסיונים לכלבים, חברות הדברה (כולל מפעלים לייצור חומרי הדברה ומחסנים בהם מאוחסנים חומרים אלה), וחברות לייצור מזון לבעלי חיים או אחסנתו וחנויות לממכר מזון זה.

מזון

קטגוריית ה"מזון" הינה אחת הקטגוריות המרכזיות, גם מפני שהיא מכילה מנעד רחב של בתי עסק, גם בגלל מספרם הרב של העסקים המשויכים לקטגוריה זו וגם בגלל הדרישות המורכבות יחסית הניצבות בפניהם בדרך לרישיון עסק.

תחת ההגדרה "מזון" נכללים בתי האוכל השונים (מסעדות, בתי קפה, דוכני פלאפל, סושיות, פיצריות, חומוסיות, דוכני שווארמה, חנויות לממכר סביח, יוגורטיות, גלידריות וכו'), ברים, שירותי קייטרינג, בתי קירור (לבשר ומוצריו, לחלב ומוצריו, לביצים, לדגים וכו'), עסקים לאחסנת מיני המזון הנ"ל (או משקאות), עסקים לאריזת מזונות ומשקאות, עסקים להובלת מזונות ומשקאות, קיוסקים, פיצוציות, צרכניות, מכולות, מינימרקטים, סופרמרקטים, חנויות טבע בהן נמכר גם מזון, מעדניות ואטליזים.

מסחר ושונות

בקטגוריה זו נמצאים בין השאר מחסנים ששטחם 50 מ"ר ומעלה (פרט לכזה הצמוד לחנות קמעונית ושנועד אך ורק לשרת חנות זו), בתי עסק לממכר אביזרי מין, אולפני הקלטות, מכבסות (כולל אוטומטיות), שירותי ניקוי יבש, מפעלים לייצור רכיבים אלקטרוניים, חנויות ששטחן עולה על 800 מ"ר, מקומות לממכר פרחים ששטחם עולה על 300 מ"ר וכן בתי עסק הפועלים בקניון שאינו מפעיל חברת ניהול.

עינוג ציבורי, נופש וספורט

בתי מלון, אכסניות, צימרים ועסקים אחרים המשכירים יחידות דיור לנופשים, בתי אבות (פרט לדיור מוגן החייב לעמוד בחוק הדיור המוגן ולא בחוק רישוי עסקים), חניונים המיועדים למטיילים (ללינת לילה ושאר פעילויות), חלק מהמשחקיות ומתקני השעשועים לילדים, פארקי מים, מרחצאות, חלק ממכוני הכושר (בהתאם למקום הימצאם ולציוד שיש בהם), מבני קבע שבהם נערכים מופעים ו/או ירידים, בתי קולנוע, אולמות תיאטרון, איצטדיונים ואולמות ספורט, קייטנות – כל אלה, ועוד, נכללים תחת ההגדרה "עינוג ציבורי, נופש וספורט".

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר