מדריך לאדריכל בנושא רישוי עסקי קמעונאות

עסק קמעונאי ששטח המכירה בו הוא יותר מ-800 מ"ר מחויב בקבלת רישיון עסק, ובהתאם התכנון האדריכלי שלו כולל לא רק התייחסות לצרכי העסק אלא גם לדרישות גורמי רישוי שונים, ובפרט הרשות הארצית לכבאות והצלה ומשטרת ישראל.


דרישות הרשות הארצית לכבאות והצלה בנושאי תכנון עסק קמעונאי

על-מנת לקבל את אישור הרשות הארצית לכבאות והצלה יש להגיש למדור בטיחות אש בתחנת הכיבוי האזורית תוכנית עסק מפורטת וחתומה.
התוכנית הינה בקנה מידה של 1 ל-100 וכוללת את סקיצת המבנה עם פירוט של סוגי חומרי הבנייה, הפתחים והיציאות, לוחות החשמל, הציוד לכיבוי אש, מערכת הגפ"מ, מערכות המים לכיבוי ומערכות מיזוג האוויר כולל מנדפים.
הדרישות הספציפיות משתנות לפי מיקום העסק וגודלו – ישנו הבדל בין חנויות ששטח המסחר בהן הוא יותר מ-3,000 מ"ר לבין אלה שהשטח שלהן הוא בין 800 ל-3,000 מ"ר, ובנוסף משתנות ההנחיות לעסקים קמעונאיים שממוקמים בתוך קניון לבין אלה שמהווים חנות בודדת.
באופן כללי כוללות ההנחיות של הרשות הארצית לכבאות והצלה לעסקים קמעונאיים ידיות בהלה בדלתות המשמשות ליציאה, תאורת חירום במעברים של 15 מ' ומעלה, חדרי מדרגות ומעברי מילוט, שילוט ברור המנחה את הקהל המגיע לחנות אל פתחי היציאה ויציאות החירום, דרישות שונות לגבי מערכות החשמל בעסק, התקנת מערכות שליטה של שחרור חום ועשן, גנרטור חירום, דרכי גישה לרכבי כיבוי הצלה ועוד.
ניתן לפנות אל מדור בטיחות אש בתחנה האזורית ולקבל הנחיות מפורטות לעסק שאותו אתם מתכננים.
מדריך לאדריכל בנושא רישוי עסקי קמעונאות


דרישות משטרת ישראל במסגרת רישוי עסק קמעונאי

חוק רישוי עסקים מסמיך את משטרת ישראל לבחון בקשות לרישיון עסק עבור סוגי עסקים מסוימים ובהם חנויות ששטח המכירה בהן הוא 800 מ"ר או יותר.
מאחר שתפקידה של המשטרה הוא לוודא שהעסק מתוכנן כך שאין סכנה לשלום הציבור וכן ננקטו צעדי אבטחה על-מנת למנוע שוד או התפרצות, אלה הם גם המרכיבים העיקריים בתכנון האדריכלי שבוחנים נציגי המשטרה בתחום רישוי העסקים.
בפרט מושם דגש על הכניסות והיציאות בהתאם לתפוסת הקהל המרבית בעסק, מעברי המילוט, השילוט, מערכות התאורה כולל תאורת חירום, מערכות החשמל ומערכת הכריזה.
גם את ההנחיות של משטרת ישראל לכל עסק ספציפי ניתן לקבל עוד לפני התכנון, וזאת דרך רכז רישוי בתחנת המשטרה שבתחומה עתיד העסק לפעול.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון? אביב ברישוי מעניקים ליווי צמוד ועזרה בכל התהליך.
אל תישארו לבד במערכה, חייגו למספר 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר