רישוי עגלת מכירה למזון, פודטראק ועוד

בשנים האחרונות, ובמיוחד בעקבות משבר הקורונה בשנה האחרונה, התחום של עגלות מכירת מזון תופס תאוצה רצינית בישראל. מסעדות קטנות ניידות הולכות ונראות כאן יותר ויותר ומביאות איתן אווירה של הפנינג וכיף בכל מקום שבו הן מתמקמות. הפעלת עגלת מכירת מזון מצריכה כמובן אישורים מיוחדים ורישוי עסק קונקרטי, כך שמי שמתכנן הפעלה של עסק כזה, צריך לדעת שהוא מחויב להליך רישוי מוקפד. כן כן, אפילו ה"אוטו גלידה" שזכור לנו מהילדות היה מגיע לשכונה וצובע אותה בקסם ובמנגינות, רק אחרי שעבר רישוי עסק כחוק. בארצות הברית, למשל, פודטראק (משאיות אוכל ניידות) הן תופעה וותיקה וצבעונית שפוגשים בכל רחבי המדינה, כולל באזורי הקאנטרי הרחוקים מן הערים המרכזיות. במאמר זה אלמד אתכם איך לקבל רישוי עגלת מכירה למזון.


איזה גורמים נבדקים לשם קבלת רישוי עגלת מזון?
 

כמובן שבגלל שמדובר במזון שנמכר ב'תחנה ניידת', עד שעסק מסוג זה מקבל רישוי לפעול, נבדקים בהקפדה ומראש פרמטרים כמו: סוג המזון, תנאי הספקת המזון עד להגיעם אל עגלת המזון, התנאים התברואתיים של חלל עגלת המזון, התכנון הפנימי של עגלת המזון והציוד המקצועי שבתוכה. בנוסף, נבדקים ונלקחים בחשבון כמובן גם תנאי האחסון עצמו של המזון (למשל חימום וקירור המזון) שמירה על טריות המזון והיותו ראוי למאכל ונטול חיידקים. זה אומר שרישוי עגלת מזון מתייחס גם למצב הפיזי של חלל העגלה, תוך התייחסות אליו כאל מטבח נייד.


למקומות, היכון, צא

גם לאחר שתשלימו את הרכבת הפודטראק החלומי שלכם, לא תוכלו לצאת לנסיעת הרצה למכירת מזון בשבילי הארץ, אלא רק אחרי שנציגי משרד הבריאות והעירייה יבדקו אותה בהקפדה בלתי מתפשרת ויאשרו שאכן היא מוכנה ליציאה לדרך ושהאור ירוק. באופן כללי חשוב לדעת שכל עסק בתחום המזון עובר בדיקות מאוד מוקפדות ממספר גופים, עד לקבלת רישוי עסק, ושזה הליך שיש סביבו הרבה טופסולוגיה. לכן, מומלץ להיעזר בשירותים של חברה שמתמחה ברישוי עסקים, שתוביל בשבילכם את התהליך על הצד הטוב ביותר. כך גם לא 'תתברברו' עם מילוי טפסים שגוי או לא מדויק או לא כנדרש מהמדינה, וכך תחסכו לעצמכם זמן וכסף ותזכו לקבל רישוי עגלת מכירה למזון במסלול מזורז ויעיל כחוק. אז בהצלחה למאסטר שף הבא של ישראל.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר