רישיון עסק בריכת שחייה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 7.4 א
משוייך לקבוצה מס': קבוצה 7 – עינוג ציבורי, נופש וספורט

 
תיאור העסק הטעון רישוי:

חוק הרישוי המעודכן לשנת 2013 מגדיר אילו בריכות שחייה מחוייבות ברישוי עסקים:
"בריכת שחייה, לרבות מאגר מים אחר המשמש לשחייה ולנופש מים, לרבות בריכה המצוייה בפארק מים ולמעט בריכה המשמשת עד ארבע יחידות אירוח למטרת נופש."
הגדרה זו מבהירה כי כל בריכת שחייה ציבורית חייבת בהליך רישוי עסקים מסודר על פי כל התנאים והחוקים הנדרשים. בריכת שחייה ציבורית, בריכה הממוקמת בקאנטרי שכונתי, בריכה של בית מלון וכמובן בריכות בפארק מים ושעשועים. כולן ללא יוצא מן הכלל חייבות שיהיה ברשותן רישיון עסק בתוקף. הפונקציה היחידה היוצאת מן הכלל היא בריכה פרטית (בבית פרטי) או בריכה המשרתת מקסימום ארבע יחידות אירוח, למשל בצימרים או בתי הארחה קטנים במיוחד.
 

תהליך קבלת רישיון העסק:

הרישוי במקרה של בריכת שחייה כולל טיפול במסמכים רבים הנוגעים לאיכות המים, בטיחות וגהות, תחזוקה וניקיון, מבנה ומתקנים נלווים, אבטחה ועוד. כאשר כל אחד מהם דורש טיפול מול גוף או רשות אחרת.

  1. על מנת לקבל רישיון עסק לבריכת שחייה עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי. בפגישה זו תקבלו מידע רב וחשוב מאד בנוגע להליך הרישוי הצפוי לכם.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה
משטרה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד:
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 3 שנים.

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. יש לדאוג לכך שלא יהיו חוסרים בניירת, וכי כל האישורים, התוכניות והמסמכים מולאו והוגשו בדיוק על פי תנאי הבקשה והמידע המקדמי.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.


תקנות מיוחדות הנוגעות לרישוי בריכות שחייה בישראל

על מנהלת הבריכה להקפיד על מפרט תקנות מיוחדות הנוגעות לבריכות שחייה ציבוריות בלבד ולקהל המגיע אליהם מדי יום. בין התקנות הללו ניתן למצוא תקנות הנגשת הבריכה עבור נכים (מעברים, תאי הלבשה ומקלחות מיוחדות, מתקני כניסה ויציאה מן המים המותאמים לבעלי מוגבלויות, סימון ברור של גבולות הבריכה עבור המתקשים בראייה ועוד).
כמו כן על מנהלת הבריכה להקפיד על תקנות הבטיחות, סידורי האבטחה במקום וכן הגשת עזרה ראשונה. התקנת מערכות לגילוי ואיתור עשן, פיזור בשטח הבריכה והמתקנים הנלווים לה אמצעי החייאה ותיקי עזרה ראשונה. שמירה על תקנות הבטיחות בשטח הכוללים כיסוי לבריכה כאשר איננה בשימוש, משטחים שאינם מחליקים, מדרגות גישה בעלות מעקות תמיכה, אזורי ישיבה מוצלים המותקנים בצורה שאינה מסכנת חיים ועוד.
ניהול הבריכה חייב להתבצע על ידי מי שעבר הכשרה והסמכה בתחום. אדם בעל הסמכה זו חייב להימצא בשטח הבריכה בשעות הפעילות שלה.
הנהלת הבריכה חייבת להקפיד על נהלים ברורים המתייחסים לשעות פעילות, כמות מתרחצים, גיל המתרחצים, כללי הגיינה ורחצה ועוד. כללים אלו יפורסמו במקום בולט לעין הציבור.
הגבלות ותקנות רבות מתייחסות כמובן למי הבריכה. על המים לעמוד בכל הסטנדרטים הדרושים, איכות מי הבריכה, חיטוי המים וכל מערך הטיפול בהם יתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. בקרה חיצונית תקופתית תיערך באופן קבוע על מנת לשמור על מים באיכות המיועדת לרחצה.


תוקף רישיון עסק לבריכת שחייה

רשיון עסק עבור בריכת שחייה ניתן לתקופה של שלוש שנים בלבד. במהלך תקופה זו על בעל המקום להגיע אל רשות הרישוי ולהציג מסמכים המעידים כי הבריכה נבדקת ע"פ החוק, מסמכים אלו כוללים אישור של משרד הבריאות, שירותי הכבאות והמשטרה.
בואו לחסוך זמן וכסף! צוות המומחים של אביב ברישוי ינהל עבורכם את תהליך רישוי העסקים במהירות ובמקצועיות, תוך חסכון אדיר בזמן יקר וקיצור הליכים בירוקרטיים באופן משמעותי.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר