רישיון עסק בית דפוס, שילוט, אומנות דיגיטלית, הדפסה על חולצות

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.3

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 10 – תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים

 

תיאור העסק הטעון ברישוי:

בתי דפוס, השייכים על פי צו רישוי עסקים לקבוצה 10 (תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים), הם אחד מסוגי העסקים שתהליך הרישוי שלהם השתנה בעקבות הרפורמה החדשה שהנהיגה ממשלת ישראל בתחום רישוי העסקים, ואשר נכנסה לתוקף ב- 5.11.2013.


תהליך קבלת רישיון העסק
:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק לבית דפוס עליכם לקבוע לפני הכל פגישה עם נציג מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור בית דפוס והם:

גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):
משטרה – אין
איכות הסביבה – חובה
משרד העבודה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: סביבה
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

כיצד משפיעה הרפורמה החדשה על רישוי בתי דפוס?
הרפורמה החדשה כוללת שני שינויים ביחס לרישוי בתי דפוס: ראשית, הוחרגו ממנה בתי דפוס המבצעים הדפסה על נייר באמצעות צילום, שכפול או העתקה – כלומר בתי דפוס אלה אינם חייבים יותר ברישיון עסק; ושנית, אם עד למועד כניסת הרפורמה לתוקף היה גורם רישוי אחד בלבד, איכות הסביבה, הרי שכעת התווסף גורם רישוי חדש – משרד העבודה, וכעת על מנת לקבל רשיון עסק לבית דפוס יש לקבל גם את אישור רשות הרישוי במשרד זה ולא רק לעמוד בתנאים של המשרד להגנת הסביבה.


מדוע התווסף משרד העבודה כגורם רישוי
?

חלק מהליכי הרפורמה שהתבצעו בשנים האחרונות נסמכו על טענות קשות מצד עובדים כלפי מעסיקיהם. מטרתו של משרד הרישוי יחד עם משרד העבודה היא שיפור משמעותי של תנאי ההעסקה, תנאי העבודה וכמובן דרך ההתנהלות בעסק עצמו.
משרד העבודה, כך על פי חוק רישוי עסקים, מעורב בהליך הרישוי של עסקים בהקשר של הפן הבטיחותי, כלומר תפקידם של גורמי הרישוי במשרד העבודה הוא לוודא כי עובדי העסק, ובמקרה הזה בית דפוס, זוכים לסביבה עבודה בטוחה וחפה ממפגעים פוטנציאליים.
בנוסף על הגורמים הרלוונטיים במשרד העבודה לוודא כי עובדי בתי הדפוס זוכים להדרכות אפקטיביות בנוגע לגהות בעבודה, ואם לא כך הדבר – להנחות את בעלי העסק כיצד עליהם להתנהל על מנת שיוכלו לקבל את רישיון העסק וחשוב מכך, שסביבת העבודה תהיה בטוחה.


הדרישות מבתי דפוס בנוגע לאיכות הסביבה

גורם הרישוי השני של בתי דפוס הוא כאמור המשרד להגנת הסביבה.
בעתיד אמור המשרד לפרסם מפרט אחיד שעל מנת לקבל רישיון עסק בתי הדפוס השונים יצטרכו להתאים את עצמם אליו. הציבור הרחב וכל הנוגעים בדבר יוכלו להגיב על המפרט, ובסופו של תהליך יתגבש מפרט שיחייב את כל בתי הדפוס.
עד שהדבר יתרחש, על כל בית דפוס החפץ ברשיון עסק להגיש למשרד להגנת הסביבה תוכנית מפורטת הכוללת תיאור של הציוד המכני בעסק, המכונות השונות, החומרים בהם נעשה שימוש, הצבת כל גורם בחלל העסק, מחסן, אזור פריקה וטעינה ועוד. בהתאם לה ייקבע האם בית הדפוס זכאי לקבל את רישיון העסק המיוחל או שמא עליו לבצע שינויים שונים.
באופן כללי הדרישות הנוגעות לתחום איכות הסביבה נועדו להבטיח אי פליטה של חומרים מזהמים לאוויר או לקרקע, טיפול נאות בשפכים, בחומרים מסוכנים וב"סתם" אשפה, אי שימוש באסבסט מסוכן וכן מניעת מטרדי רעש מהסביבה במסגרת פעילותו השוטפת של בית הדפוס.

אם אתם חושבים לפתוח בית דפוס תנו לנו לעזור לכם לקצר את תהליך הרישוי. צוות המומחים שלנו יעשה הכל על מנת שתקבלו את הרישיון במהירות וביעילות מקסימלית וידאג להיות הגורם המזרז בין הרשויות וגורמי הרישוי השונים. בואו לחסוך כסף, אביב ברישוי.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר