רישיון עסק לחברות קייטרינג, חברת הסעדה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.6 המשויך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון

 
תיאור העסק הדרוש ברישיון

ההתפתחות המואצת של התחום הקולינארי בישראל בשנים האחרונות, כמו גם של תרבות הפנאי באופן כללי, הביאה לצמיחה משמעותית בשוק הקייטרינג, כך שחברות המציעות שירותי הסעדה צצו כפטריות אחרי הגשם (או ליתר דיוק כפטריות כמהין ברוטב רוזמרין…)
חברות הקייטרינג פועלות בגני אירועים ואולמות אירועים, והן באירועים מצומצמים יותר המתקיימים בבתים פרטיים, בחיק הטבע ובעצם בכל לוקיישן בו מתאספים אנשים לבילוי משותף הכולל ארוחה כהלכתה. לקראת אירוע שכזה, באופן טבעי, מארגניו בוחנים בקפידה את האופציות השונות מבחינת  מגוון המנות, היצירתיות שלהן, האופציות שמציע התפריט לטבעונים וצמחונים ועוד ועוד – ורבים מהם מוודאים כי לחברת ההסעדה ישנו רשיון עסק תקף, המעיד יותר מכל על איכות השירות והמוצרים ועל כך שלא צפוי סיכון תברואתי לאורחים.

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. פגישה עם נציגי אגף הרישוי ברשות המקומית וקבלת מידע מקדמי בנוגע להליך הרישוי וגורמי הרישוי.
  2. פניות אל כל גורמי הרישוי הרלוונטיים לעסק שלכם וקבלת מידע מפורט אודות הדרישות שלהם בדרך לאישור הבקשה לרשיון עסק. בתחום ההסעדה – קייטרינג, הגורמים הם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

איכות הסביבה – לא
משרד העבודה – לא
משטרה – לא
משרד הבריאות – חובה
גורם חיקוק אחר: צו סחר
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים: שנה אחת

  1. הגשת תוכנית עסק ומסמכים נחוצים אחרים ממשרד הבריאות לרבות רישיון יצרן. חשוב להדגיש כי הכנת תוכנית עסק בידי איש מקצוע מנוסה ומיומן משפרת משמעותית את הסיכויים שכל גורמי הרישוי יאשרו אותה.
  2. לאחר שגורמי הרישוי בוחנים את תוכנית העסק ואת המסמכים הנוספים, וכן מבצעים ביקורת בעסק עצמו, ניתנת תשובה. אם כולם מאשרים את הבקשה, תקבלו רישיון עסק. אם אחד או יותר מגורמי הרישוי משיבים בשלילה, עליכם לפעול בהתאם להנמקות שניתנו לתשובה השלילית ולהגיש בקשה מחודשת לרישיון.


האם הרפורמה החדשה משפיעה על רישוי חברות קייטרינג
?

לא. הן לפני הרפורמה והן לאחריה גורם הרישוי ממנו חובה לקבל אישור על מנת להפעיל שירות קייטרינג כחוק הינו משרד הבריאות, שרק לאחר אישורו ינפיק אגף רישוי עסקים ברשות המקומית שבשטחה שוכנת החברה את רישיון העסק.
חשוב לציין כי בנוסף לרשיון עסק, על חברת קייטרינג להחזיק גם ברישיון יצרן תקף. רישיון זה מונפק ע"י שירות המזון של משרד הבריאות בתהליך נפרד הדורש עמידה בכל התקנים והחוקים האמורים לשמור על בריאות הציבור בנושא המזון (ייצור, אריזה, הגשה, שינוע ועוד).
ללא רישיון יצרן לא יתקבל רישיון העסק. מומלץ להתייעץ עם נציג מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית גם בנושא רישיון יצרן על מנת לקבל את המידע עליו יסתמך בהמשך הדרך רישיון העסק.


תהליך קבלת רישיון יצרן

כדאי לדעת כי קבלת רישיון יצרן הינה תהליך מורכב וממושך.
בשלב הראשון יש להגיש ללשכת הבריאות המחוזית תוכנית מפורטת. לאחר קבלת אישור עקרוני לתוכנית זו יש להתחיל ליישמה בפועל (אם התוכנית הראשונית לא אושרה, הרי שישנו צורך להכין תוכנית חדשה המותאמת להסתייגויות שהציגה לשכת הבריאות).
לאחר יישום התוכנית המאושרת בשטח, יגיעו אל חברת הקייטרינג מפקחים מטעם שירות המזון שיבצעו ביקורת טכנולוגית ותברואתית – ובעקבותיה ימליצו האם להנפיק את רישיון היצרן הנחוץ או לחילופין יבהירו לבעלי החברה כי עליהם לבצע שינויים בשטח.
כאמור, במקביל לרישיון היצרן חובה לקבל גם רישיון עסק, כשחשוב להדגיש כי אין להגיש בקשה לרישיון יצרן בטרם הוגשה בקשה לרישיון עסק.


המסמכים אותם יש להגיש במסגרת הבקשה לרישיון יצרן

התוכנית אותה יש להגיש ללשכת הבריאות המחוזית בדרך לרישיון יצרן לחברת הסעדה חייבת להיות מפורטת להפליא וכוללת שורה ארוכה של מסמכים.
בין השאר יש להגיש נספח ייצור המפרט את המאכלים שתייצר החברה, את הכמויות המקסימליות (הן של תוצרת גמורה, הן של חומרי הגלם השונים והן של האריזות), הן את דרכי הכנת האוכל והן את צוות העובדים המתוכנן.
כפי שבוודאי שמתם לב מדובר בהליך יקר, ארוך ומורכב מאד בירוקרטית. תנו לנו לחסוך לכם אין ספור שעות וגם כסף. צוות אביב ברישוי ישמח להעניק לכם כרטיס מהיר לרישיון עסק תוך שמירה על דיסקרטיות ומקצועיות.  

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר