רישיון עסק לליטוש אבני חן / יהלומים

הפעלת עסק שמהותו היא ליטוש אבני חן ויהלומים מחייבת קבלת רישיון עסק, וזאת בהתאם לחוק רישוי עסקים.
בשנת 2013 עודכן צו רישוי עסקים, וזאת במסגרת רפורמה מקיפה בתחום, וכעת גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסקים שמלטשים ומעבדים אבני חן ויהלומים הם המשרד להגנת הסביבה ומשרד הכלכלה.

מה בודק משרד הכלכלה?

עפ"י חוק רישוי עסקים, משרד הכלכלה מופקד באופן כללי על בדיקת תנאי העבודה בעסקים השונים, כך שתישמר רווחתם של העובדים ובעיקר יובטח שלומם (משרד הכלכלה כולל בתוכו למעשה את משרד העבודה).
עבור עסקים שפועלים בתחום היהלומים ואבני החן ישנה חובת קבלת רישיון לעיסוק בתחום זה מטעם משרד הכלכלה.
במסגרת הבדיקות לקראת מתן רישיון זה, נבחנים בקפידה סידורי האבטחה בעסק. זהו כמובן גם אינטרס של המלטשה עצמה, שהרי יהלומים ואבני חן הם פריטים יקרים עד מאוד, ובאופן טבעי חשוב מאוד להגן עליהם היטב. בין השאר נדרשת התקנת תא סינון אם שווי הרכוש המוחזק במקום העסק הוא למעלה מ-150,000 ₪, וכן חובה להתקין אינטרקום, אינטרלוק וטלוויזיה במעגל סגור. עוד דרישה היא סורגים בהתאם כל זאת ועוד בהתאם למפרט העדכני.

יהלומים

מה בוחן המשרד להגנת הסביבה?

המשרד להגנת הסביבה מוודא שהפעילות העסקית בעסקים השונים שמחויבים לקבל ממנו אישור אינה גורמת לזיהום אוויר או זיהום קרקע ברמות גבוהות מהמותר עפ"י חוק.
כמו כן בוחן המשרד להגנת הסביבה את אופן הטיפול בפסולת, ומוודא כי לא נגרמים מטרדי רעש ו/או קרינה עקב הפעילות העסקית.

איך לקבל רישיון עסק בדרך הטובה ביותר וללא עיכובים מיותרים?

חשוב להדגיש כי לנוכח רגישות הפעילות בעסקים בתחום היהלומים, הרשויות הרלוונטיות מציבות תנאים רבים בדרך להענקת רישיון עסק, וגם הביקורות במקום העסק נוטות להיות קפדניות.
בהתאם מומלץ לבצע את תהליך הוצאת הרישיון עם ליווי צמוד של מומחים בתחום רישוי העסקים, ובכך לייעל את התהליך ולמנוע עיכובים מיותרים.
עוד כדאי לדעת שתוקפו של רישיון עסק לליטוש יהלומים ואבני חן הוא 15 שנים – סיבה טובה נוספת לעבור את תהליך הוצאת הרישיון בעזרת אנשי מקצוע מנוסים וכך ליהנות משקט לתקופה ארוכה.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר