רישיון עסק מכבסה, ניקוי יבש

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 6.4
משוייך לקבוצה מס': קבוצה 6 – מסחר ושונות


תיאור העסק הטעון ברישוי:

עסקי המכבסות הלכו ופרחו להן בעשור האחרון בעיקר בערים הגדולות, תל אביב, ירושלים, באר שבע וחיפה. כל אחת מהן מעוז סטודנטים ומקום מגוריהם של צעירים רבים, המבקשים לפתור את עצמם מעול הכביסה. המכבסות ממוקמות באזורים בהם ריכוז אוכלוסייה גדול יחסית, מרכז העיר, מעונות סטודנטים וכדומה. ברוב המכבסות ניתן ליהנות ממגוון שירותים בהם: שירותי כביסה, קיפול, גיהוץ ואף ניקוי יבש ותיקונים שונים.
ניתן לחלק את המכבסות לכמה קטגוריות, קטגוריה ראשונה: שירותים כוללים – לקוח מוסר את הכביסה שלו ומקבל אותה נקייה ומקופלת לאחר מכן. קטגוריה שנייה: מכבסות אוטומטיות – הלקוח מגיע אל המכבסה מכניס את הכביסה לניקוי בעזרת מטבעות ובהפעלה עצמאית (אלו בדרך כלל פתוחות 24 שעות ביממה). קטגוריה שלישית: משלוח כביסה – נציג המכבסה מגיע אל בית הלקוח מעביר את הכביסה אל המכבסה ומחזיר אותה נקייה לאחר זמן מה.


תהליך קבלת רישיון העסק:

על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת מכבסה יהיה עליכם לעבור מספר שלבים, בכל אחד מהם תידרשו לתנאים ותקנות של גורמי רישוי רבים. התחילו את התהליך במחלקת רישוי העסקים של הרשות המקומית. שם תקבלו מנציג המחלקה את המידע הדרוש לכם להמשך טיפול בבקשה.

  1. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק למכבסה:

גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):
איכות הסביבה – חובה
משרד הבריאות – בוטל
משרד העבודה – בוטל
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת ולהגיש מפה מיצבית של מבנה העסק (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה). לאחר מכן הגישו בקשה לקבלת רישיון עסק. כעת מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים, זאת על מנת למנוע עיכובים בדיון בבקשתכם.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

 

רישיון עסק למכבסות

מכבסות מחוייבות ברישיון עסק על פי חוק רישוי עסקים המעודכן לשנת 2014. החוק חל על מכבסות בעיקר משום שהן זקוקות לפיקוח בדיוק כמו עסקים רבים אחרים רק בתוספת הצורך לפקח על נושא זיהום האוויר ואיכות הסביבה. לפיכך על מנת לקבל את רישיון העסק מן הרשות המקומית יהיה על בעל המכבסה לזכות באישורים הנדרשים גם ממשרד הבריאות ומהמשרד לאיכות הסביבה.
מלבד הפיקוח על בעל המכבסה לבצע מספר פעולות הכנה טרם קבלת הרישיון, בין היתר יהיה עליו להכין במבנה: מערכת ניקוז המותאמת לפעילות מכבסה, ארובה בגובה ומידה ע"פ תקנות המשרד לאיכות הסביבה על מנת לסלק חומרים מסוכנים, מערכות אוורור ועוד בהתאם לחוקי הרישוי.
 

בקרת המשרד לאיכות הסביבה על זיהום אוויר של מכבסות

הסיבה לכך שנדרשים אישורים ומסמכים רלוונטיים לרישוי גם ממשרד הבריאות ומהמשרד לאיכות הסביבה היא בעיקר העובדה כי במהלך פעולות המכבסה השונות ובעיקר בניקוי יבש נפלטים ממכונות הכביסה וממכונות הניקוי היבש חומרים רעילים, בעיקר כאשר המכונות מרוכזות יחד במבנה אחד ופולטות את הגזים במרוכז אל האוויר.
חומרים אלו אינם ידידותיים לסביבה ונחשבים לחומרים מזהמים ומסוכנים. יש לפקח על כמות החומרים הנפלטת, על ריכוזם באוויר ועל מידת ההשפעה שלהם על הסביבה. התחרות על הלקוח יוצרת מציאות בה מספר מכבסות שונות פועלות 24 שעות ביממה באותו רחוב או מתחם הסמוכים לאזור מגורים, עובדה זו גורמת לכך שבאזורים מסויימים בעיר ישנו ריכוז גבוה בצורה חריגה של חומר מסוכן.
המשרדים הנ"ל מבקשים למנוע פגיעה בסביבה ולכן מנתרים את הכמויות והריכוז להן באמצעים שונים, בראש ובראשונה על ידי הכרת עסקי המכבסות והכרת הנתונים שלהם לרבות היכן ומתי הן ממוקמות ופועלות.
אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם ולקצר את תהליך הרישוי לעסק שלכם. לרישוי עסק בתהליך מקצועי וקצר צרו קשר עם אחד מנציגנו ואנו נלווה אתכם בכל שלב ושלב בדרך עד לקבלתו המיידית של רישיון העסק.
 
 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר