רישיון עסק למכירת אלכוהול / רישיון עסק בר, רישיון פאב – מידע וטיפים חשובים

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.8

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון.

תיאור העסק הטעון ברישוי:

יין, קבעו חז"ל וכמובן צדקו, ישמח לבב אנוש, וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר משקאות אלכוהוליים – אולם מצד שני מדובר במשקאות שעלולים להיות גם מסוכנים, ועל כן במסגרת חוק רישוי עסקים ישנן כמה וכמה דרישות מיוחדות מעסקים שליבת פעילותם היא ממכר אלכוהול ובפרט מברים.

מהו אלכוהול על פי חוק רישוי עסקים?

משקה משכר, כך על פי חוק רישוי עסקים, הוא כל משקה ששיעור האלכוהול בו ביחס לנפח הוא 2% ומעלה. החוק מציין במפורש כי מדובר במשקאות המיועדים לצריכה ואילו תרופות (בין אם במיכל סגור ובין אם נרקחו על ידי רוקח) אינן רלוונטיות בהקשר זה.


כיצד משפיעה הרפורמה החדשה על רישוי עסק למכירת אלכוהול
?

על פי הרפורמה החדשה, שנכנסה לתוקף בנובמבר שנת 2013, עסקים שעיקר פעילותם הוא הגשת משקאות אלכוהוליים לשם לגימתם במקום עצמו, אינם זקוקים לאישור ממשרד הבריאות על מנת לקבל רשיון עסק – כך שגורם הרישוי היחיד בנוסף לרשות המקומית, שהיא זו המנפיקה את רשיון העסק, הוא המשטרה.

חשוב להדגיש כי מדובר בעסקים שמשקאות משכרים הם המרכיב העיקרי בפעילותם, כך שהאמור לעיל אינו חל על למשל אולמות אירועים שבין השאר מגישים גם משקאות אלכוהוליים.


מכירת משקאות משכרים – לא כל אחד יכול לקבל רישיון

עקב הרגישות הכרוכה במכירת אלכוהול, רישיון עסק לממכר משקאות משכרים אינו ניתן לכל אדם ובפרט רשאית המשטרה לפסול בקשה של בעלי עבר פלילי או מי שמהימנותם מוטלת בספק. בנוסף, על מי שמבקש רישיון עסק למכירת אלכוהול להוכיח כי אין הוא מהווה מטרד לסביבתו ולשכנים, ולתכנן את בית העסק כך שהמשטר תוכל, אם יתעורר בכך צורך, לפקח על המתרחש בו בנוחות וביעילות.

תנאי נוסף בדרך לרישיון עסק למכירת אלכוהול הוא הצגת שלט בולט המבהיר כי חל איסור מוחלט למכור משקאות משכרים למי שאינו בן 18 ומעלה, וכן של שלט המזהיר מפני הסכנות הטמונות בצריכה מופרזת של אלכוהול. תנאי זה מחייב כל עסק לממכר אלכוהול, בין אם לצריכה במקום ובין אם לאו.

חוק רישוי עסקים גם אוסר על מכירת אלכוהול בין 23:00 ל- 6:00. עסק שייתפס מוכר משקאות משכרים בשעות הלילה עלול לאבד את רישיון העסק שלו ובנוסף עלול מי שעובר על חוק זה לשלם קנס גבוה ואף להיענש במאסר בפועל. יודגש כי סעיף זה אינו חל על אולמות אירועים, בתי אוכל המגישים משקאות משכרים לצריכה במקום וכמובן ברים.


דרישות מיוחדות בדרך לרישיון עסק לבר

רשיון עסק לבר הוא הליך מורכב מאוד, שכן מכירת משקאות משכרים הוא רק נדבך אחד מבחינת הפעילות, ובנוסף נלקחים בחשבון גם מרכיבים כמו בטיחות, אקוסטיקה, תנאי תברואה (שהרי ברוב רובם של הברים גם מוגש מזון), נגישות לנכים, שעות פעילות, תפוסה במקום ועוד ועוד.


תהליך קבלת רישיון העסק
:

  1. פנייה לרשות המקומית וקבלת מידע מקדמי בנוגע לגורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם.
  2. פנייה לגורמי הרישוי וקבלת מידע מקדמי בנוגע לתנאים ולדרישות שהם מציבים. עבור עסקים בתחום מכירת האלכוהול, ברים וכיוצא באלו הם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משטרה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): שנה אחת בלבד.

  1. הכנה של תוכנית עסק והגשתה לגורמי הרישוי ביחד עם מסמכים נוספים הנדרשים על ידם. הכנת תוכנית עסק בעזרת אנשי מקצוע בעלי ניסיון ובפרט בתחום מכירת האלכוהול מגדילה משמעותית את הסיכויים לקבל את רישיון העסק כבר בהגשה הראשונה.
  2. בתוך פרק זמן הקבוע בחוק מתקבלת תשובה מגורמי הרישוי השונים. אם כולם מאשרים את הבקשה, תעניק הרשות המקומית רשיון עסק. אם לא, תידרשו לתקן את הליקויים שהתגלו ולעבור את התהליך מראשיתו.

רוצים להימנע מבירוקרטיה מיותרת והוצאות שלא לצורך? אנחנו ב"אביב ברישוי" נשמח ללוות אתכם החל מהשלב הראשון ועד לקבלתו של רישיון עסק בהקדם האפשרי וללא עיכובים מתסכלים

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר