רישיון עסק למכירת טבק, מוצרי עישון, נרגילה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 6.14

משויך לקבוצה מס': קבוצה 6 –  מסחר ושונות

תיאור העסק הטעון ברישוי:

מזה מאות בשנים משמש הטבק כחומר העישון הנפוץ ביותר בעולם ומקורו באמריקה. הטבק גדל כיום בשדות עצומים שייעודם ייצוא כמויות אדירות של טבק טרי אל מפעלי הטבק הגדולים. שם עובר הטבק תהליך ייבוש ייחודי המאפשר לאחר מכן לפרק אותו ולמלא בו ניירות גלגול מיוחדים ולהפכו לסיגריות.

בעבר נחשב הטבק אמצעי לגיטימי מאד להפגת מתחים, לרגיעה, להנאה ואפילו נתפס בתקופות מסויימות כאמצעי מרפא המומלץ על ידי גורמים שונים. כיום ידועים לחוקרים ולרופאים היטב הסיכונים הכרוכים בעישונו של הטבק ולפיכך חלות על כל תהליך גידולו, הפצתו ומכירתו סנקציות שונות, בעיקר במדינות המערב.

גם בישראל נוהגים בכובד ראש בכל הנוגע למכירת טבק ואף מגבילים את מכירתו לאנשים מעל גיל 18. כמו כן מחוייבות חברות הטבק להדביק מדבקת אזהרה על גב כל קופסת סיגריה ובעצם להתריע בפני הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מעישון.

תקנות רישוי בסיסיות לפתיחת חדר כושר ולקבלת אישור מהממונה לתחום זה מטעם משרד החינוך התרבות והספורט:

דרכם למכירת טבק
עסק המבקש למכור טבק מחוייב ע"פ החוק בישראל בהליך רישיון עסק. כאשר דנים במכירת טבק אין הכוונה למכירת טבק בשקיות המכילות את החומר המכונה טבק באופן גולמי בלבד אלא לכל מוצר הנחשב נגזרת של עולם העישון לסוגיו. בין היתר נכללים בהגדרה זו קופסאות סיגריות, טבק לגלגול, מוצרי גלגול ידני של סיגריות, מרקחות טבק לעישון בנרגילה, סיגרים וכל היוצא באלו.

חנויות המתמחות במכירת מוצרי טבק לסוגיו, המכונות חנויות עישון היו נפוצות מאד בערים הגדולות ונחשבו בעבר לחנות חובה בכל מרכז מסחרי. אך כיום עם העלייה במודעות נושא נזקי העישון פחתו חנויות הקונספט למוצרי טבק ועישון באופן ניכר ורוב העסקים המוכרים מוצרי טבק אלו בדרך כלל חנויות קטנות – מכולות, וקיוסקים, המחזיקים במלאי החנות לא רק מוצרי טבק אלא גם מוצרים אחרים בהם גם פריטי מזון ושתייה.

בחלק מהמקרים לא נדרש מראש רשיון עסק עבור עסק מסוג זה, אך כאשר מבקש בעל המקום לשלב דוכנים לממכר טבק בשטח חנותו הרי שכעת הוא מחוייב ברישיון עסק לכל דבר.


תהליך קבלת רישיון עסק:

  1. על בעל המקום לגשת בהקדם אל מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית בה פועל העסק. שם ייפגש עם נציג המחלקה אשר יידון איתו בכל התנאים הדרושים לו למכירה קמעונאית של מוצרי טבק בחנותו או בקיוסק שברשותו. לאחר מכן יקבל בעל העסק את רשימת הדרישות וההגבלים המוטלים עליו בצירוף המסמכים שיהיה עליו להגיש עבור שלב הגשת הבקשה לרישוי העסק בצורה חוקית ומסודרת.

 
גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה    
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה

  1. בשלב הבא יידאג בעל העסק לטפל בכל הניירת והאישורים הנדרשים. במקרה של מכירת טבק לא נדרשים אישורים יוצאי דופן אלא בקרה של מספר גורמים רלוונטיים בהם משרד הבריאות. לאחר שלב זה יוכל בעל העסק להעביר את המסמכים המצויים ברשותו (בצירוף תוכנית עסק, תוכניות מבנה וכו' בהתאם לדרישות החוק לעניינו) ולהגיש את הבקשה לרישוי העסק ולקבלת רישיון מכירת מוצרי טבק.
  2. במידה וכל הניירת שהוגשה מדוייקת ורלוונטית תדון הוועדה בעניין רישוי העסק ואף תקבל את הבקשה לרישיון עסק. במידה וההגשה תהיה לוקה בחסר – חוסר במסמכים, צורת הגשה לא נכונה, מילוי טפסים בצרוה שאינה מדוייקת וכו', ייאלץ בעל העסק לנסות לתקן את הליקויים ולהגישם שנית.

על מנת לבצע את הליך הרישוי בצורה מהירה, מקצועית ומדויקת ובעיקר חסכונית עבורך בעל העסק, אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם נציגינו שישמחו להעניק לכם הצעה אישית לליווי כל תהליך רישוי העסק עד לקבלת הרישיון בצורה הטובה ביותר.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר