רישיון עסק למסגריה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.14

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 10 – תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים


תיאור העסק הטעון ברישוי:

המסגריות הן בין סוגי העסקים שהליך הרישוי שלהם השתנה בעקבות כניסתה לתוקף (ב- 5.11.2013) של הרפורמה החדשה: אל גורם הרישוי איכות הסביבה התווסף משרד העבודה, וכעת על מנת לקבל רישיון עסק למסגריה יש לקבל גם את אישורו.


מדוע נדרשת חוות דעתו של משרד העבודה?

על פי חוק רישוי עסקים תפקידו של משרד העבודה בהקשר של רשיון עסק הוא לוודא כי במקום העסק ננקטים כל הצעדים החיוניים על מנת להבטיח את שלומם, בטיחותם ובריאותם המלאה של העובדים בו. עצם העובדה שמשרד העבודה מעורב כבר בהליך הרישוי הראשוני מעניקה בטחון ואסמכתא לכך שבעל העסק, המבקש לקבל את הרישיון, יעמוד בכל המטלות הנוגעות לבטיחות וגהות בשטחו.

נציגי משרד העבודה בוחנים בפועל את סביבת העבודה במסגריה, את אופן השימוש במכשירים השונים, כיצד מטופלים החומרים המשמשים לפעילותה השוטפת, ובאופן כללי מוודאים כי לעובדים לא נשקפת סכנה. כמו כן יש לספק לעובדים מידע חיוני והדרכות בתחום הגהות בעבודה, וגם פן זה נבחן במסגרת בדיקת בקשה לרישיון עסק.


מה בודק המשרד להגנת הסביבה?

ההבנה כי עסק שפעילותו פוגעת בסביבה פוגם באיכות החיים של כולנו, בהווה ובעתיד, הובילה לכך שכיום נדרשים עסקים רבים, ובכלל זה מסגריות, לנקוט בצעדים שונים על מנת להבטיח כי לא ייפלטו – לאוויר או אל הקרקע – חומרים מזהמים, כי הטיפול בכל סוגי האשפה יהיה בהתאם לכללי השמירה על הסביבה. בנוסף על המסגריה להימנע מלהוות מטרד מבחינת רעש.

את כל אלו בוחן המשרד להגנת הסביבה, כשניתן להגיש בקשה לחוות דעת מקדמית שתפרט את הצעדים בהם על המסגריה לנקוט, וכך להיערך בהתאם ולקצר את תהליך הוצאתו של רשיון העסק. את כל הפרטים בנוגע לפליטת מזהמים ע"פ טבלת בתי עסק ניתן למצוא באתר של המשרד לאיכות הסביבה.

 

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת מסגריה עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי, הוא יוכל לבדוק האם הלוקיישן שבו אתם מעוניינים להקים את המסגריה שלכם הינו קביל לפעולה מסוג זה וכמו כן להעניק לכם מידע מקדמי שיעזור לכם בשלבים הבאים. לכל בקשה שכזו יש לצרף תוכנית עסק מפורטת, הכוללת תרשים סביבה (שקנה המידה שלה הוא 1 ל- 2,500), מפה מצבית (בקנה מידה של 1 ל- 250), תכנון מפורט של המסגריה (קנה מידה 1:100) ושני חתכים לכל הפחות (ניצבים האחד לשני).
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק, והם:                                                                                                                                                                   

גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):
איכות הסביבה – חובה
משרד העבודה – חובה
גורם חיקוק אחר: איכות הסביבה – לא בהכרח תלוי ברשות המקומית.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.


חשיבותו של היתר בנייה

אחד המרכיבים ההכרחיים בדרך לרישיון עסק למסגריה הוא קיומו של היתר בנייה, ועל כן יש לוודא כי המיקום המיועד למסגרייה מתאים לשימוש זה (הסיכוי לקבל רישיון עסק למסגרייה באזור מגורים הוא נמוך עד אפסי). פעילות מסגריה ללא היתר בנייה עלול לגרור קנסות כבדים ואף שלילת רישיון וסגירת העסק לאלתר.

  1. לאחר שהכנתם את כל האישורים הנדרשים צרפו מפה מיצבית ותוכנית עסק בדיוק כמפורט בחוק (פרטים אצל נציג מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית), לשם זירוז ההליך יש להיעזר באיש מקצוע להכנות אלו. במידה והניירת מתאימה לבקשה תאשר הוועדה את הרישוי ותעניק לכם רישיון עסק. במידה ויתגלה הליקוי הקטן ביותר תידחה הבקשה ותיאלצו לטפל בו מיידית ולהגיש את הניירת שוב.

מעוניינים להימנע מסחבת בירוקרטית שתעלה לך ביוקר? צרו קשר עם אחד מנציגנו ואנו נלווה אתכם בכל שלב ושלב בדרך עד לקבלתו המידית של רישיון העסק למסעדה החדשה שלכם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר