רישיון עסק למועדון לילה, דיסקוטק, מועדון חברים, פאב – מידע שחייבים לדעת

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 7.7 ו
משויך לקבוצה מס': קבוצה 7 – עינוג ציבורי, נופש וספורט


תיאור העסק הטעון ברישוי:

ע"פ הגדרת חוקי הרישוי בישראל כל עסק הנכלל תחת הקבוצה "בילוי ועינוג ציבורי" מחוייב בהליך רישוי עסקים. דיסקוטקים אינם יוצאי דופן במקרה הזה וגם הם נדרשים לעבור הליך רישוי מוסדר בדיוק כמו ברים או בתי קפה לצורך העניין. רחבת הריקודים היא זו שמכתיבה את החוקים במקרה של דיסקוטקים והיא זו שמגדירה אותם, לכן דיסקוטק לפי הגדרות הרישוי הינו בית עסק שלפחות מחצית משטחו או יותר מיועד לריקודים בעמידה ולא לישיבה סביב שולחנות או אמצעי אחר.


דרישות החוק ביחס למבנה בית העסק ותקנות מיוחדות הנוגעות לאופי פעילותו

יזם המבקש לפתוח דיסקוטק חדש חייב לקחת בחשבון עוד טרם השכרה או רכישה של מבנה ייעודי את מגבלות הלוקיישן ומגבלות החוק. על המבנה להכיל כמות לקוחות התואמת את הרישיון – היינו מספר אנשים בהתאם למידות המבנה.
מכיוון שדיסקוטק משמיע מוזיקה בווליום חזק מאד בשעות הלילה הקטנות על המבנה להיות בעל אמצעים אקוסטיים לשמירה על הסאונד יוצא הדופן הזה בתוך המבנה. אי התקנה של מערכת שכזו עלול לגרור לסגירת המקום בשל טרדה קשה לשכנים.
מבנה המכיל מאות אנשים בלילה חייב להיות מגובה בפתחי יציאה ומילוט בעת סכנה, מדרגות חירום, אמצעי בטיחות רבים אחרים (מטפים ואמצעי כיבוי אש, נקודות לטיפול והגשת עזרה ראשונה) ועוד. כל אלו חייבים להיות מותקנים עוד טרם פתיחת הדיסטוקט לקהל הרחב.
האמצעים הללו יצויינו וייבדקו במהלך הבקשה לרישוי על ידי הגופים המפקחים. בשלב הגשת הבקשה יצורפו האישורים לכך בתיק הבטיחות המיוחד הנדרש מבעל העסק להכין ולהעביר אל מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית.


תקנות רישוי בסיסיות לפתיחת חדר כושר ולקבלת אישור מהממונה לתחום זה מטעם משרד החינוך התרבות והספורט:

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. תהליך קבלת רישיון העסק עבור דיסקוטק מתחיל בפגישה עם אנשי אגף הרישוי של הרשות המקומית, שבה נבחן הלוקיישן המיועד בהתאם להיתר הבנייה במקום וכן נמסר מידע מקדמי בנוגע לגורמי הרישוי הרלוונטיים למפעל.
  2. השלב השני הוא פנייה אל אותם גורמי רישוי וקבלת רשימת דרישות מפורטת מכל אחד מהם.


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה
משטרה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: משטרה
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 1 שנה.

  1. השלב השלישי הוא הכנת תוכנית עסק. תוכנית זו מוגשת לגורמי הרישוי השונים ועל כן מומלץ להפקיד את הכנתה בידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון נרחב בתחום הרישוי, וכך למקסם את הסיכויים שהיא תתקבל.
  2. בשלב זה גורמי הרישוי הרלוונטיים בוחנים את תוכנית העסק וכן מבצעים ביקורת במבנה הדיסקוטק. במידה ולא מתגלים ליקויים הרי שתקבלו את רישיון העסק ומועדון הדיסקוטק שלכם יוכל להתחיל לפעול כחוק. במידה ונדרשים תיקונים או התאמות, הרי שיש לבצע אותם ולהגיש מחדש את הבקשה לרשיון עסק.

אם ברצונכם להקים דיסקוטק ולהתחיל בפעילות שוטפת ללא עיכובים שלא לצורך, צרו קשר עוד היום עם נציגי "אביב ברישוי" – אנחנו נלווה את תהליך קבלת רישיון העסק ונבטיח כי הוא יתבצע על הצד הטוב ביותר, בצורה חלקה ומהירה.
 

רישיון עסק לפאב

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.2 א

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון

פאבים בדומה לדיסקוטקים מחוייבים אף הם ברישיון עסק. הפאבים בדרך כלל נדרשים להשיג אישור "שימוש חורג" במבנה מפני שלא פעם הם ממוקמים בתוך מבנה שייעודו מלכתחילה שונה לגמרי.
מכיוון שמרבית הפאבים ממוקמת באזורים הומי אדם עליהם להקפיד יותר על מיקומם ועל תכנון הפנימי של הפאב בצורה שאינה פוגעת בשכנים (עומס אנשים על מדרכה ציבורית, מוזיקה רועשת בשעות לילה ועוד). היבט נוסף שיש לתת עליו את הדעת במהלך הטיפול בהליך הרישוי הוא האוכל המוגש בפאב.
בשונה מדיסקוטק מתהדרים פאבים רבים בתפריט ייחודי הכולל גם מנות מבושלות, מנות מטוגנות והרבה אלכוהול כמובן. במקרה שהתפריט יהיה עשיר במיוחד יהיה על בעלי המקום לבצע התאמות נדרשות (התקנת מנדפים במטבח, היערכות בטיחותית רחבה יותר ועוד). וכן לטפל בנדבכים רבים יותר בהליך הרישוי לרבות רישיון יצרן.

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. תהליך קבלת רישיון העסק עבור פאב (בר לממכר שתייה חריפה) מתחיל בפגישה עם אנשי אגף הרישוי של הרשות המקומית, שבה נבחן הלוקיישן המיועד בהתאם להיתר הבנייה במקום וכן נמסר מידע מקדמי בנוגע לגורמי הרישוי הרלוונטיים.
  2. השלב השני הוא פנייה אל אותם גורמי רישוי וקבלת רשימת דרישות מפורטת מכל אחד מהם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משטרה – חובה
משרד הבריאות – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 3 שנים

  1. השלב השלישי הוא הכנת תוכנית עסק. תוכנית זו מוגשת לגורמי הרישוי השונים ועל כן מומלץ להפקיד את הכנתה בידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון נרחב בתחום הרישוי, וכך למקסם את הסיכויים שהיא תתקבל.
  2. בשלב זה גורמי הרישוי הרלוונטיים בוחנים את תוכנית העסק וכן מבצעים ביקורת במתחם הפאב העתידי. במידה ולא מתגלים ליקויים הרי שתקבלו את רישיון העסק והפאב שלכם יוכל להתחיל לפעול כחוק. במידה ונדרשים תיקונים או התאמות, הרי שיש לבצע אותם ולהגיש מחדש את הבקשה לרשיון עסק.

אם ברצונכם להקים פאב או דיסקוטק ולהתחיל בפעילות שוטפת ללא עיכובים שלא לצורך, צרו קשר עוד היום עם נציגי "אביב ברישוי" – אנחנו נלווה את תהליך קבלת רישיון העסק ונבטיח כי הוא יתבצע על הצד הטוב ביותר, בצורה חלקה ומהירה.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר