רישיון עסק עבור בריכות דגים, אקווריום דגים, ספא דגים, דגים לטיפול

מס’ סידורי של בית העסק ע”פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 3.2 א'
משויך לקבוצה מס': קבוצה 3: חקלאות, בעלי חיים


תיאור העסק הטעון ברישוי
:

עסק של גידול, אחזקה או טיפול בדגים לכל מטרה מחוייב ברישיון עסק על פי חוק. סעיף 3.2 א' ברפורמת הרישוי החדשה מורה כי כל עסק הכולל דגים כגון: ספא דגים לטיפולי יופי (טיפול בעור, מניקור ופדיקור דגים), בריכות דגים לנוי ואקווריום למכירת דגים, או בריכות דגי מאכל – חייב ברישוי על מנת לשמור על בריאות הציבור.
עסקי הדגים הפכו פופולריים מאד בשנים האחרונות, ספא דגים נמצא כמעט בכל קניון ובכל מלון, בית נופש, מכוני קוסמטיקה גדולים ועוד. הדגים מסירים את העור המת מעל כף היד או הרגל ובכך בעצם מבצעים טיפול פדיקור טבעי לעור. מכיוון שמדובר בבעלי חיים ובטיפולים על גוף האדם חייב העסק לעמוד בכל דרישות הרישוי על פי גורמי הרישוי המרכזיים.
עסקים בתחום דגי מאכל הגדלים בבריכות דגים ענקיות מחוייבים כמובן ברישוי עסק וברישיון יצרן לייצור מזון. תחום רישוי זה מורכב יותר ועל בעל העסק להצטייד בכל פרטי הדרישות בחוק.


תהליך קבלת רישיון העסק
:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת עסק הכרוך בגידול, אחזקה, טיפול, שינוע וכו' של דגים מכל סוג עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי, הוא יוכל לבדוק האם הלוקיישן שבו אתם מעוניינים להקים את העסק שלכם הינו קביל לפעולה מסוג זה וכמו כן להעניק לכם מידע מקדמי שיעזור לכם בשלבים הבאים.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות: חובה
משטרה :תלוי בסוג העסק ומיקומו
גורם חיקוק אחר: משרד החקלאות וטרינר ראשי
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון: משתנה

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) להוסיף מפות, תרשימים, פרטי הליך הגידול, תוכנית עבודה, גורמי בטיחות ועוד ועוד ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק, יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית ווכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר