רישיון עסק עבור תחנות תדלוק בגז, תחנות דלק גז, מיכליות גז, חניון מיכליות

מס’ סידורי של בית העסק ע”פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 2.1 ו' + ז'
משויך לקבוצה מס': קבוצה 2 – דלק ואנרגיה

תיאור העסק הטעון ברישוי:

רכבים המונעים בלבד אינם טרנד חולף אלא מגמה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. הצורך בתחליפי דלק הוליד את רעיון התדלוק בגז והוא הולך ותופס מקום משמעותי כתחליף לכל דבר. בישראל ישנן כבר כמה אלפי מכוניות הנוסעות על גז ולמענן הוקמו תחנות תדלוק בגז, תחנות אלו מוצבות באזורים מסויימים וניתן לאתר אותן בקלות בעזרת המדיה.
לשם תפעול תחנת גז שכזו יש להנפיק רישיון עסק. מחובתו של כל בעלי תחנה להיות בעל רישיון מוסמך ולעמוד בכל דרישות החוק להפעלת תחנה זו. כמו כן, מיכליות גז הפועלות בשירות תחנות ה"תדלוק" הללו זקוקות למקומות חניה מוסדרים, אף חניונים אלו נדרשות לרישיון עסק.

תהליך קבלת רישיון העסק:

1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת עסק גז עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי, הוא יוכל לבדוק האם תנאים בשטח העסק שלכם קבילים לפעולות שונות בתחום הגז. כמו כן יוכל הנציג להעניק לכם מידע מקדמי שיעזור לכם בשלבים הבאים.
2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור והם כאמור רבים יחסית:

גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות: אין
משטרה : חובה ו + ז
איכות הסביבה: חובה ו' + ז'
משרד העבודה: לתחנות תדלוק בלבד
גורם חיקוק אחר: חוק הגז
פרסום מפרט אחיד: משטרה חלקי (סעיף ו')
תוקף הרשיון: משתנה
3. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) להוסיף מפות, תרשימים, גורמי בטיחות ועוד ועוד ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים.
4. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק, יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר