רישיון עסק – שאלות ותשובות


אילו סוגי עסקים זקוקים לרישיון?

רשימת סוגי העסקים שצריכים להגיש בקשה לרישיון עסק מפורטת בצו רישוי עסקים. אפשר גם לפנות לרשות המקומית ולברר שם האם גם מבחינתך חובה לעבור את תהליך הרישוי.


מי בודק את הבקשה לרישיון עסק?

בדיקת הבקשה מבוצעת על-ידי כל הגופים הרלוונטיים לסוג העסק שלך. בין השאר אחראים על בדיקת רשיון עסק משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, משרד העבודה ומחלקות שונות ברשות המקומית עצמה.


איך מגישים בקשה לרשיון עסק?

בקשה לרשיון עסק מוגשת למחלקת הרישוי של הרשות המקומית. לבקשה יש לצרף מסמכים שונים ובהם צילום של חוזה השכירות של המקום בו יפעל העסק ותוכניות הנדסיות מפורטות של העסק ושל סביבתו בחלק מהמקרים יש לצרף אישורים ספציפיים כגון היתר רעלים, היתר לשימוש חורג (אם העסק עתיד לפעול במקום שאין לו היתר בנייה מתאים), אישור נגישות, אישור בטיחות ועוד.
שאלות ותשובות ברישוי עסקים

תוך כמה זמן מקבלים תשובה?

בדיקת רישיון עסק אורכת עד 90 ימים. בחלק מהמקרים תוכלו לקבל היתר זמני שמאפשר את התחלת הפעילות גם לפני שמושלמות כל הבדיקות של גורמי הרישוי.
התשובות האפשריות הן אישור של הבקשה ומתן הרישיון, אישור בתנאי שיתוקנו ליקויים מסוימים שהתגלו או סירוב. גם תשובה שלילית אינה סוף פסוק: ניתן להתאים את העסק לדרישות החוק ולהגיש שוב בקשה לרשיון עסק. מומלץ לבצע מראש את תכנון העסק בעזרת אנשי מקצוע בתחום הרישוי כדי להימנע מהתארכות מיותרת של תהליך קבלת הרישיון.


לכמה זמן תקף הרישיון?

רישיון עסק ניתן לפרק זמן של שנה, 3 שנים, 5 שנים, 10 שנים או 15 שנים – בהתאם לקטגוריה שאליה משתייך העסק.
חשוב להדגיש שאם העסק לא עומד בכל הדרישות שנבחנו במסגרת אותה בדיקת רישיון עסק שבוצעה תוך כדי הפעילות השוטפת, הרישיון עלול להישלל ממנו. כמו כן יש להגיש בקשה מחודשת גם אם לא פג התוקף של הרישיון בכל מקרה שבו יש שינוי מהותי בעסק: תוספת שטח, שינוי בתוכנית העסק, הרחבת סוגי הפעילויות, הכנסת שותף חדש, פרישת אחד הבעלים ועוד.
התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר