רישיון עסק – איך להתחיל את התהליך

פתיחת עסק חדש אינה עניין של מה בכך. התהליך הצפוי הינו מורכב ודורש הרבה מאד כישורים כמו יכולת ראייה למרחוק, יכולות לוגיסטיות, כישורי ארגון וסדר, ראייה כלכלית, יכולת התמקדות, שאפתנות, אמביציה גבוהה ובעיקר אמונה גדולה ביכולתו של העסק לפרוח ולהצליח.

מי שחסר את התכונות האלו יגלה במהירות רבה כי הוא אינו בנוי מהחומרים הנכונים הדרושים לעמידה ממושכת בניסיון ארוך וקשה בחיים. רק מי שיודע לשלב יחד עוצמה, אנרגיה ואמונה בדרך יוכל לצלוח את התהליך.

חלק בלתי נפרד מהדרך הארוכה המתוארת כאן הוא הפן הבירוקרטי הניצב לנגד עיניו של כל בעל עסק חדש. הצורך להנפיק רשיון עסק גוזל שינה מעיניהם של רבים מפני שהוא אכן דורש השקעה גדולה מאד של אנרגיה.


רשיון עסק – מאיפה מתחילים

אם אתם מעוניינים להתחיל את התהליך בצעו לפני הכל צעד ראשוני וחשוב והוא פגישת התייעצות עם נציגי הרשות המקומית הנמצאת בבית העירייה או המועצה המקומית שלכם. נציגי מחלקת רישוי עסקים יידעו היטב כיצד לנווט אתכם נכון אל כל הפרמטרים הדרושים לכם בהליך רשיון העסק.

לאחר שהבנתם את האמור והצטיידתם בכל הטפסים הדרושים עליכם ליצור קשר עם כל הגופים הרלוונטיים, ביניהם עירייה, מכבי אש, משטרה, רשויות המס וכן משרד הבריאות במקרה של עסק בעל פן יצרני של מזון הזקוק גם לרישיון יצרן משרד הבריאות.

התרוצצות בין כל הגופים האלו תעניק לכם את יתר הטפסים והניירת לה אתם זקוקים, אספו אותם ועבר סעיף סעיף בבקשת רשיון העסק, בדקו האם יש בידיכם את כולם והאם ישנם חוסרים כלשהם או אי התאמות. ככל שתדייקו יותר כך תימנעו מדחיית הבקשה.

בשלב זה מוטב להצטייד גם בתוכניות המתאר והבנייה של מתחם העסק, בתרשימי הביוב, המים והחשמל. וכמו כן בתרשימי הגז והקונסטורוקציה בכלל (בעיקר במקרה של טפסי רשיון יצרן משרד הבריאות).


חושך בקצה המנהרה

מה קורה כאשר ההתרוצצות שלכם אינה מניבה את הפירות המתאימים ואתם נתקלים שוב ושוב בחומותיה של הבירוקרטיה? התשובה היא לרוב ייאוש מוחלט ותחושה שהאור בקצה המנהרה רחוק ובלתי מושג. ובכן, אל ייאוש. כמו בכל הליך בירוקרטי אחר, יש צורך בסבלנות וכפי שציינו בתחילת המאמר גם בעמידות ובהתמסרות למטרה.

בחנו היטב מה הם החוסרים שלכם והתמקדו בהם, בשלב זה מוטב שתתייעצו עם חברה מקצועית המבצעת תהליכי רשיון עסק ורישיון יצרן משרד הבריאות, היא בהחלט תוכל לסייע לכם לצאת מהבוץ ולפתור למענכם את הקשיים המורכבים במיוחד. חברה שכזו תוכלו בהחלט למצוא בכל אחד מאתרי האינטרנט בנושא.

קבעו פגישת ייעוץ, הגיעו עם כל החומרים שברשותכם ונציגי החברה הבקיאים בצורה מושלמת בהליכים בירוקרטיים ישמחו לעמוד לרשותכם. אין ספק שמובר בהשקעה נוספת אך זכרו כי היא עשויה להיות המפתח שלכם להצלחת העסק, כבר בשלב המוקדם הזה.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר