תכנון מפעל בשר לאישור משרד הבריאות ורישיון יצרן

עפ"י חוק רישוי עסקים, מפעל בשר – כלומר מקום שבו מתבצע פירוק בעלי חיים (כולל כמובן עופות ודגים), עיבוד החלקים השונים של בעל החיים וגירומם (כלומר הפרדת הבשר מהעצמות) – מחויב בקבלת רישיון יצרן, וללא רישיון שכזה אין לבצע בו כל פעילות.
מי שמעניק רישיון יצרן הוא משרד הבריאות, וליתר דיוק שרות המזון הארצי אשר משויך לשירותי בריאות הציבור.
על-מנת לקבל את הרישיון המיוחל, חשוב מאוד לתכנן את מפעל הבשר עפ"י הנהלים העדכניים של משרד הבריאות, שנועדו להבטיח את בריאות הציבור ובפרט אלה שעשויים לבוא במגע עם תוצרתו של המפעל.


אילו מסמכים יש להגיש לשירות המזון הארצי?

על-מנת לקבל רישיון יצרן יש להגיש לשירות המזון הארצי מסמכים מפורטים לגבי מפעל הבשר:
* תרשים של הסביבה בהתאם לתב"ע מאושרת (קנה המידה הוא 1:2500)
* תרשים של המגרש כולל סימונים של פריטים חשובים (קנה המידה הוא 1:250)
* תוכנית אינסטלציה (קנה המידה הוא 1:100)
* תוכנית סידור פנימי שבה מפורטים כל אגפי המפעל, הציוד שבעזרתו יתבצעו העבודות השונות, המכונות וכו' (קנה המידה הוא 1:50)
* נספח ייצור – שבו מצוינים המוצרים שייוצרו במפעל, כמויות חומרי הגלם וחומרי האריזה שבהם ישתמש המפעל, התפוקה המתוכננת, דרכי האחסון (הן של חומרי גלם והן של תוצרת מוגמרת), תהליכי הייצור, הבקרה על התהליכים השונים, מספר העובדים שאמורים להיות מועסקים ותפקידיהם ועוד.
עוד חשוב לדעת שהיתר בניה מהוועדה לתכנון ובניה הוא תנאי הכרחי להגשת הבקשה לרישיון היצרן, וכי במקביל לקבלת האישור ממשרד הבריאות יש להגיש גם בקשה לרישיון עסק לרשות המקומית (שאותה בוחנים בין השאר המשרד להגנת הסביבה, השירותים הווטרינריים ומשרד הכלכלה.
רישיון מטבח בשר


דגשים לתכנון נכון של מפעל בשר

בשר הוא כידוע חומר גלם רגיש מאוד ועל כן במסגרת תכנון מפעל בשר כך שיקבל את אישור משרד הבריאות ואת רישיון היצרן ישנם דגשים רבים שמטרתם להבטיח טיפול נאות.
כך למשל נדרש מדור נפרד לגירום הבשר, שהטמפרטורה בו תהיה לכל היותר 10 מעלות (ויותקן מד חום מדויק שיוודא זאת). את המכלים שבהם יוחזקו חומר הגלם וכן הבשר לאחר הפרדתו מהעצמות יש למקם בגובה של לפחות 30 ס"מ מהרצפה, ועוד חובה להשתמש במדור זה בציוד שאינו מחליד ושאינו עשוי מעץ.
בנוסף ישנם נהלים רבים אחרים, ועל-מנת להבטיח שרישיון היצרן יתקבל תוך זמן קצר ככל האפשר מומלץ לבצע את תכנון מפעל הבשר בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

לעוד פרטים אודות תכנון מטבח מוסדי ורישוי עסקים היכנסו
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר