תכנון מפעל למוצרי חלב – אישור משרד הבריאות

מפעל אשר מייצר מוצרי חלב חייב הן ברישיון עסק, אותו מנפיקה הרשות המקומית שבשטחה שוכן המפעל, והן ברישיון יצרן, שאותו מנפיק שירות המזון הארצי שהוא יחידה המשויכת למשרד הבריאות.
המוצרים המיוצרים על בסיס חלב של פרה, של עיזה או של כבשה עלולים כידוע לגרום למחלות בהיעדר פיקוח נאות על תנאי הייצור ובפרט על פסטור החלב. בהתאם מקדיש משרד הבריאות משאבים רבים לבקרה על התנהלותם של המפעלים בתחום ייצור החלב ובוחנים בקפידה כל בקשה לרישיון יצרן – כך שחשוב מאוד להשקיע בתכנון מושכל של המפעל על-מנת שהבקשה לרישיון זה תאושר והמפעל יוכל לפעול כחוק.


אילו מסמכים יש להגיש למשרד הבריאות כדי לקבל רישיון יצרן?

את הבקשה לרישיון יצרן עבור מפעל למוצרי חלב יש להגיש בלשכת הבריאות המחוזית (ישנן סך הכל 18 לשכות כאלה, מצפת בצפון ועד אילת בדרום).
אל הבקשה יש לצרף תרשים של הסביבה (קנה מידה 1 ל-2,500), של המגרש (קנה מידה 1 ל-250), תוכנית האינסטלציה (קנה מידה 1 ל-100), תוכנית סידור פנימי (קנה מידה 1 ל-50) כולל רשימת מכונות וציוד אחר שישמשו לעבודות השונות, וכן נספח ייצור.
הנספח מפרט אילו מוצרים עתיד המפעל לייצר, מהי הכמות המקסימלית של חומרי הגלם שתימצא במפעל בכל יום, כיצד היא תאוחסן, מהי התפוקה המקסימלית המוערכת וכיצד תאוחסן התוצרת המוגמרת (לנוכח רגישות מוצרי החלב מדובר באופן טבעי בנושא חשוב מאין כמותו במסגרת תכנון מפעלים בתחום), כיצד נראה תהליך הזרימה של פסי הייצור, מה נעשה כדי למנוע ליקויים ולאתר אותם מבעוד מועד ומהו כוח העבודה שצפוי להיות מועסק במסגרת המפעל.
עוד חשוב להדגיש כי ללא היתר בניה מטעם הוועדה לתכנון ובניה אי אפשר להגיש בקשה לרישיון יצרן למשרד הבריאות.


מהן הדרישות של שירות המזון הארצי ממפעלים לייצור מוצרי חלב?

רשימת הדרישות של שירות המזון הארצי ממפעלים לייצור מוצרי חלב בדרך למתן רישיון היצרן ארוכה, וכמובן עשויה להתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויים טכנולוגיים ואחרים.
כך למשל קירותיו החיצוניים של המפעל חייבים להיבנות מחומרים קשיחים כגון בטון או פנל מבודד, רצפתו צריכה להיות שלמה וכן משופעת על-מנת למנוע הצטברות מים ודגש נוסף הוא מניעת ערבוב בין חומרי גלם לבין תוצרת מוגמרת ובינם לבין פסולת ואשפה.
על-מנת לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות ולהימנע מעוגמת נפש ונזק כספי בגין שינויים לאחר שהמפעל כבר מוקם, מומלץ לבצע את תכנון המפעל בעזרת אנשי מקצוע בעלי ניסיון ומיומנות בכל הקשור להליכי רישוי.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון יצרן? אביב ברישוי מעניקים ליווי צמוד ועזרה בכל התהליך, החל משלב איתור הנכס ועד לקבלת כל הרישיונות הדרושים להפעלתו. אל תישארו לבד במערכה, חייגו למספר 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר