חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים הוא חוק שנחקק ע"י הכנסת השישית בשנת 1968 (ומאז, באופן טבעי, עודכן פעמים רבות). מטרותיו הן לדאוג לשלום הציבור, לשמור על הסביבה ולהבטיח כי התקנות הנוגעות לתכנון ובנייה יקוימו במלואן.

חשוב להדגיש כי ניהול עסק החייב ברישיון ללא קבלת רישיון מתאים הינה עבירה פלילית, וכי בנוסף לצו סגירה כנגד העסק עלולים להינקט צעדים חמורים גם נגד בעליו, כולל מאסר בפועל.

לצפייה בתקנות חוק רישוי עסקים, תשכ"ח – 1968   לחץ כאן

(לרבות כל התיקונים שהוכנסו בו עד פבר' 2002, כולל תיקון 19)

העסק שלכם פועל ללא רישיון עסקים? פנו אלינו ונסייע לכם להסדיר את הטיפול בהליך מול הרשות המקומית,

חייגו כעת: 050-8092338 


אילו עסקים חייבים ברישיון עסק?

ישנן עשר קבוצות עסקים המחייבות קבלת רישיון עסק: בריאות, רוקחות וקוסמטיקה (כלומר בתי מרקחת, מכוני קוסמטיקה, מספרות, סאונות, מעבדות שייניים, מפעלים לייצור ציוד רפואי ועוד); תחנות דלק ועסקים אחרים בתחום הדלק והאנרגיה; עסקים הקשורים לבעלי חיים וחקלאות; עסקים בתחום המזון; אתרי סילוק פסולת, מחזור,הובלת שפכים או טיהורם ועסקים לאיסוף אשפה; חנויות וקניונים; מקומות שייעודם הוא נופש, ספורט ועינוג הציבור (גני אירועים, בריכות, מלונות, מועדונים ועוד); עסקים בתחום הרכב והתעבורה (כולל חניונים ומוסכים); שירותי אבטחה ושמירה (כולל מטווחים); ועסקים בתחום הייצור והמלאכה (בתי דפוס, נגריות וכו').

למידע נוסף אודות רישיון עסקים


מי מעניק רישיון עסק?

רישיון עסק ניתן על ידי הרשות המקומית שבתחומה אמור לפעול העסק. בנוסף נדרשים אישורים של משרדי ממשלה שונים, בהתאם לסוג העסק הספציפי – קבלת רישיון עסק למוסך, לדוגמה, מחייבת אישור ממשרד התחבורה. בנוסף יש צורך בקבלת אישורים מתאימים משירותי הכבאות ומהיחידות הרלוונטיות בתחום איכות הסביבה.


התנאים לקבלת רישיון עסק

רשות הרישוי שפועלת במסגרת הרשות המקומית מציבה שלושה סוגי תנאים לקבלת רישיון עסק: תנאים מוקדמים – כאלה שיש לעמוד בהם עוד בטרם קבלת הרישיון;תנאים ברישיון – כאלה שיש לקיימם לאורך כל תקופת פעילותו של העסק באופן מתמיד; ותנאים נוספים – כאלה שנקבעו לאחר קבלת הרישיון או ההיתר הזמני. חשוב להדגיש כי בסמכות הרשות המקומית לשנות את התנאים לקבלת רישיון עסק גם אם ניתן כזה לצמיתות, וכי בעל עסק המבקש לערער על תנאי זה או אחר רשאי לפנות לבית משפט מחוזי.

עסק שפעילותו אינה מתאימה לתוכנית בניין עיר או להיתר הבנייה של הנכס רשאי לקבל אישור לשימוש חורג.


סוגי רישיונות עסק

ישנם שלושה סוגים של רישיונות עסק: רישיון לצמיתות (שגם אותו רשאית רשות הרישוי לבטל, אם מתגלה שהעסק אינו עומד בתנאים שהוצבו לו), רישיון תקופתי (הניתן לשנה, שלוש שנים או חמש, ולאחר מכן יש לבצע שוב את הליך הרישוי) ורישיון זמני (שניתן לעסק שפעילותו תחומה מלכתחילה לפרק זמן ספציפי).

בנוסף ישנו היתר זמני המאפשר להפעיל את העסק עוד בטרם קבלת הרישיון, וזאת לתקופה של עד שנה.


תהליך קבלת רישיון עסק

קבלת רישיון עסק עלולה להיות תהליך ממושך ועתיר בירוקרטיה. על מנת לקצר ככל האפשר את התהליך, ולהגדיל את סיכויי קבלת הרישיון המיוחל, רצוי לפנות (עוד טרם ההשקעה הכספית הראשונית) לאגף הרישוי של הרשות המקומית בכדי לקבל מידע מקיף לגבי התקנות הרלוונטיות והבעיות שעלולות לצוץ. המלצה נוספת היא להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה ברישוי עסקים.

אנחנו באביב ברישוי עומדים לרשותכם בכל עת ומזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל הצעת מחיר לטיפול ברישיון עסק משלב הגשת הבקשה לרישוי ועד תום ההליך וקבלת הרישיון.

הימנעו מסחבת בירוקרטית של חודשים, וחסכו זמן וכסף רב, חייגו כעת: 050-8092338 

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר