תהליך קבלת רישיון עסק לבית אוכל

תהליך קבלת רישיון עסק לבית אוכל

צוות אביב ברישוי מתמחה ברישוי כל עסקי המזון החייבים ברישיון עסק ביניהם: מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים, סופרמרקטים, ירידי מזון, חנויות טבע, דוכני מזון, ברים ובתי אוכל אחרים.

בשונה מעסקים אחרים בית אוכל חייב לקבל אישור של משרד הבריאות כדי לקבל רישיון עסק. בכדי לקבל אישור של משרד הבריאות לבית אוכל חייבים לעמוד בתקנות רישוי עסקים – תנאים תברואה נאותים לבתי אוכל.

כחברה מקצועית הפועלת מזה שנים בתחום אנו מכירים את הקשיים הנערמים על בעלי העסקים בתחום זה ולכן מציעים לכם את שירותיו של צוות המומחים שלנו, אנו מבטיחים ללוות באופן אישי ומקצועי כל לקוח, בכל השלבים בדרך, עד קבלת רישיון עסק!

התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338  להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

השלבים העיקריים הם:

שלבים לקבלת רישיון לבית אוכל

שלב 1 – קבלת מידע על עסק / נכס

צוות המומחים של אביב ברישוי מגיע אל הלוקיישן המיועד לעסק ולומד את המקום, את הפעילויות הקיימות בעסק, את הספקים, תהליכים בפעילות היומיומית של העסק ועוד. לאחר מכן יילקחו מידות של המקום ובהמשך יוצאו על פיהן תוכניות. כמו כן נבדק הנכס מבחינת סטטוס הפעילות שניתן על פי חוק לקיים בו. לא מעט שטחים אינן מיועדים למסחר ובוודאי שלא לפתיחת עסק בתחום המזון,  לכן בודקים האם התכנית שבהיתר תואמת למצב הקיים בשטח והאם השימוש והייעוד של הנכס תואם את התב"ע המקומית. כמו כן נבדק האם הוגשו בעבר בקשות להיתרי בניה או שימושים חורגים למיניהם. אם אין לעסק תיק רישוי עסקים בעירייה במועד הגשת הבקשה לרישוי עסקים ייפתח תיק.

שלב 2 – תכנון העסק והכנת תוכניות

סרטוט המצב הקיים של העסק, בדיקה האם העסק עומד בכל תקנות רישוי עסקים הקשורות לקבלת רשיון עסק ולקבלת אישור של משרד הבריאות בפרט, שינוי התוכנית בהתאם לדרישות התקנות.

אנו מתמחים בתכנון מטבחים תעשייתיים ובתכנון תזרים המזון לבית אוכל, יוצרים פרשה טכנית שמתארת בפרטים את מהות העסק, תהליכים, סוגי מזון, הספקת מזון, תנאים תברואיים וכו'. פעולות אלו חוסכות זמן, אנרגיה וכסף רב בהמשך הדרך, כל פרוצדורה בירורקטית שכזו עשויה להיארך חודשים ארוכים, אנו יודעים כיצד לקצר זמנים ולחסוך לכם המון.

שלב 3 – הגשת בקשה לחוות דעת מקדמית

את הפרשה הטכנית והתוכניות האדריכליות ניתן להגיש ללשכה הנפתית של משרד הבריאות אליו שייך בית העסק בכדי לקבל חוות דעת מקדמית.

אחרי קבלת חוות דעת מקדמית תהליך קבלת הרישיון נהיה יותר פשוט. אם היו ליקויים בתכנון או תפעול של העסק ניתן להסיר אותם טרם הגשת הבקשה לרישיון.

שלב 4 – הגשת בקשה לקבלת רישיון עסק

הגשת בקשה לקבלת רשיון עסק יחד עם חוות דעת מקדמית ועם כל התוכניות והאישורים הדרושים.

שלב 5 – הכנת תוכנית ביצוע בשטח

אחרי שהתוכניות האדריכליות מוכנות ויש אישור עקרוני של משרד הבריאות אנו מכינים תוכנית לביצוע בשטח, שכוללת את כל השינויים (אדריכליים ותפעוליים) שהעסק צריך לעבור כדי לקבל רישיון עסק.

שלב 6 – ביקורת של הרשויות בעסק לבדיקת תאימות לתוכניות

אחרי שהגשנו בקשה לרישיון העסק צריך לעבור ביקורת של משרד הבריאות ועירייה כדי לוודא שהעסק תואם לתוכניות שהוגשו והפעילות בעסק מתבצעת כפי שמפורט בפרשה טכנית שהוגשה. כמובן שביקורות אלו אינן פשוטות, כאשר אתם מגובים בצוות מומחי רישוי הסבירות שתתקלו בסייגים או בביקורת שלילית שלא ניתן לשנותה קטנים ביותר. רוב הביקורות עוברות ללא תקלות או עם ליקויים קלים ביותר שניתן לתקן במהירות ולפתוח את בית העסק מיד לאחר מכן.

שלב 7 – קבלת רישיון עסק

זהו הרגע המאושר – קבלת הרישיון והאפשרות להתחיל לעסוק בדבר האמיתי. בהצלחה ובתיאבון!

חשוב לדעת, כיום לאחר שילובה של הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקפה בשנת 2013  לא כל בתי האוכל מחוייבים באישור משרד הבריאות. בחלק מהערים הועברו סמכויות הביקורת על בתי העסק לממכר מזון בקטגוריה זו לתברואנים מטעם הרשות המקומית. לכן, בטרם תתחילו את המסע המפרך אל עבר רישיון יצרן אנו ממליצים שתבדקו היטב מהם חובות הרישוי המוטלות על סוג העסק שבכוונתכם לפתוח.

אנו מזמינים אתכם להתקשר ולהתייעץ עם מומחה רישוי בכל עת! חייגו למספר:

050-8092338  ונציג יחזור אליכם מיד. הנכם מוזמנים גם ליצור איתנו קשרכאן.

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר