רישוי עסקים ירושלים

חושב לפתוח עסק בירושלים?

חשוב שתדע:רישוי עסקים ירושלים

עיריית ירושלים דורשת מכל יזם המבקש לפתוח עסק בתחומה לערוך מספר בדיקות ראשוניות מקיפות מול נציגי המחלקה לרישוי עסקיםעל מנת לוודא את התאמתו של העסק לעיר. עסקים השייכים לאחת מ- 10 הקטגוריות המחייבות רישיון עסק (ע"פ חוק הרישוי בישראל) נדרשות במקביל להתחיל את ההליך הבירוקרטי הנ"ל אל מול הרשות המקומית, היינו עיריית ירושלים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

עבור המעוניינים לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית ירושלים לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

שלב ראשוני זה מתקיים במשרדי המחלקה לרישוי עסקים בעיריית ירושלים, שם יקבל את פניכם נציג המחלקה ויעניק לכם בפגישה אישית את כל המידע הדרוש בנוגע לצורך ברישיון עסק, תוכניות עסק ופרטים נוספים הרלוונטים לעסק שלכם.

באתר האינטרנט של עיריית ירושלים תוכלו למצוא את רשימת המסמכים הדרושים כמו גם שני טפסים המסייעים לתכלול שלב זה:

1.      טופס בקשה לרשיון עסק

2.      טופס בקשה לפתיחת ההליך מול כל גורמי הרישוי במקביל

מידע מקדמי– לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחוייבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדוייק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להמציא תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות הגשת התוכניות ע"פ מחלקת רישוי העסקים של עיריית ירושלים. יש להציג במסגרת התוכנית גם את המסמכים הבאים: טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח, תרשימי סביבה, מפה מצבית ועוד.

עיריית ירושלים בדומה לעיריות רבות אחרות מבקשת לקבל את תוכנית העסק ע"פ ההנחיות הבאות:

תכניות העסק יוגשו בחמישה עותקים – כשהן מרוכזות על גבי גיליון אחד (מקופל כהרמוניקה) כולל תרשים סביבה בקנה מידה 1:1250 ומפה מצבית בקנה מידה 1:250 ועליהם מצוין בצורה בולטת מיקום העסק.  יש לצרף תכניות כקובץPDF על גבי תקליטור וכן תמונה של חזית העסק (הבניין).

בנוסף יצויינו בתוכניות:
א. פרטי זיהוי בראש התוכנית
ב. רישומים וחתכים הנדסיים (לרבות שירותים ומחסנים, מקומות חניה, מערכת נידוף ע"פ צורכי המבנה).
ג. המערכת הסניטרית
ד. מידע כללי על העסק

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו:  050-8092338

שלב ג – הגשת בקשה לרישוי עסק

שלב זה הינו שלב מתקדם יחסית, בעל עסק כמוכם העומד בפני הגשת הבקשה לרישוי הספיק בנתיים לפגוש את נציגיהם של אגפים ומחלקות עירוניות, לבקר במשרדי רשויות שונות ולהכין עשרות מסמכים לרבות תוכניות ואישורים שונים מן הגופים אותם פירטנו קודם.

זהו כאמור שלב ההגשה ובו תידרשו לרכז ולהגיש אל אגף הרישוי בעיריית ירושלים את המסמכים הבאים:

  • טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  • תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  • תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  • שובר אישור לתשלום האגרה.
  • וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לאחר הגשת הבקשה לרישוי עסק יש להמתין 21 יום עד לקבלת האישור להמשך טיפול בבקשה (הכולל את קבלת חוות דעתם של כל גופי הרישוי הנדרשים ע"פ צו רישוי עסקים) או סירוב במקרה של כשל, חוסר התאמה או היעדר נתונים באחד המסמכים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

זהו השלב הסופי והאופטימי של תהליך רישוי העסקים. קבלת רישיון העסק בין אם מדובר במסעדה, בר, בית קפה בירושלים או כל בית אוכל אחר, מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.

הליכים בירוקרטיים ייחודיים לעיריית ירושלים:

רשות הרישוי של עיריית ירושלים דורשת מכם בעלי העסקים לוודא כי אתם פועלים בהתאם להנחיות הרישוי המיוחדות, לשם כך עליכם להיכנס מיוזמתכם לאתר הבית של העירייה שם תקבלו פירוט הנחיות ונהלים ייחודיים לעיר בהם:

  • עסקים עם גורמי סיכון כגון אולמות שמחות, בתי אבות, בריכות שחייה, מגלשות מים, מתקני שעשועים, מתקני ספורט וכו', נדרשים להצגת מסמכים נוספים: אישורי בטיחות וגהות מקיפים, מפרטים טכניים של מערכות טיהור מים או אוויר, מערכות בטיחות, אזעקה וכיוצב', אישורי נגישות, אישורי פינוי פסולת מיוחדים ועוד.
  • המבקשים לבצע סגירות חורף (קבועות או זמניות) נדרשים לאישור מיוחד.
  • בבתי אוכל תתאפשר הוצאת שולחנות וכסאות באישור מיוחד בלבד.
  • הוצאת מתקנים למכירת מזון ומשקאות כגון: מקררים לגלידות ומשקאות, ממתקים וכו' באישור מיוחד.
  • הוצאת ירקות ופירות בחנויות לממכר פירות וירקות באישור מיוחד בלבד.
  • הוצאת מתקנים למכירת פרחים באישור מיוחד בלבד.
  • קופות צדקה ומתקנים לאיסוף תרומות – במרחב הפרטי בלבד. לא יאושר במרחב הציבורי.
  • מתקנים לגלויות – עד מתקן אחד לכל בית עסק ורק לעסק שאושר לו בעבר.
  • ככלל, הוצאת הסחורה תתבצע בצמידות לבית העסק ותוכנס לעסק בסוף כל יום עבודה, לרבות הקונסטרוקציה.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר