חשיבות איטום גגות

איטום ובידוד הם שלבים הכרחיים בכל בניית מבנה. בין אם בונים מבנה מודרני או מבנה מסורתי, בין אם הבית ישן או חדש, איטום ובידוד המבנה מפני פגעי מזג האוויר והסביבה קריטי לכול. הוא מגן על היושבים בבית שמזג האוויר לא מציק להם בחום ובקור, ההסקה והמיזוג אינם מתפזרים, וחשוב מכל – המים לא חודרים מכל כיוון או מחלחלים לקירות ולגג או לרצפה. יש לדעת כי חומרי איטום גגות שמשמשים לגג משמשים גם לרצפה ולקירות במקרים מסוימים. חלק מהשיטות שבהן עובדים לאטום את הגג הן השיטות שבהן אוטמים את הרצפה. חיוני להגן על המבנה מכך שהמים לא יחדרו לבית עצמו אבל גם לא ימלא את הקירות בלחות שתחדור גם לתשתיות. הצינורות שעוברים בקירות ובגג עלולים גם להתפוצץ ולדלוף נוזלים, ולכן חובה להבטיח שהקירות והרצפה והגג אטומים לחלוטין מבלי שידלפו נוזלים ויחלחלו למבנה.


שיטות עבודה שונות

האיטום הוא הפעולה שעושים כדי למנוע מהנוזל לחלחל לבית. משתמשים בחומרים ובשיטות שונות כדי לוודא שהם נשארים בחוץ אבל גם אינן גורמים נזק לגג ולקירות תוך כדי כך. כלומר, האיטום חייב לדחות את הנוזלים לחלוטין. איטום נעשה בכמה שיטות וחומרים, כאשר כל חומר ושיטה מתאימים לכמה מבנים, תלוי בבנייה ובמצבו. יש שיטות איטום שאפשר לעשות במשולב ויש מבנים שלהם מתאימים כמה שיטות מחיר העבודה נקבע לפי השיטה והחומרים שמשתמשים בה, כאשר ככל שהחומר יותר מתקדם ועמיד לשנים כך המחיר עולה. יש לוודא שהאחריות שהקבלן נותן לכם על העבודה שלו היא כזאת שתהיה כמה שיותר ארוכה, כי זה אומר השיא מחזיקה מעמד ולא תצטרכו לחזור עליה כל זמן קצר.


איטום גגות מתחיל באביב

האיטום המוצלח חייב להיעשות בעונה שבה אין גשמים, כדי להניח לחומרים זמן להתייבש ולהתייצב. כך שעונת האביב, מיד אחרי שמזג האוויר מתייצב והלחות באוויר יורדת, אפשר להתחיל לעשות סקר שווקים ולקבל הצעות מחיר מקבלני איטום גגות מוסמכים. חובה לוודא ולבדוק שהקבלנים מחזיקים בכל הרישיונות והאישורים הנדרשים לעבודה זו משום שהם עובדים בגובה במקום הכי רגיש בבית שלכם. מלבד האיטום המוחלט יש לוודא שלא נעשה שם נזק לרכוש ולגג, ושהחומרים שבהם השתמשו אכן מאושרים לשימוש והם חומרים מותרים שאינם גורמים נזק נוסף. ביטוח עבודה ועובדים הוא דבר נוסף שעליכם לבדוק משום שהוא חייב לכסות כל פגיעה שהיא.


חומרים בסטנדרט גבוה ותקני

כמו כן, יש תקני איכות שלפיהם עובדים על הגגות ולכן אתם יכולים לבדוק את הניסיון והשיטות של הקבלן כדי להבטיח שאצלכם האיטום ייעשה כהלכה ובתקן האיכות הגבוה ביותר. בין אם מדובר ביריעות ביטומניות, חומרי פוליאוריטנים, פולימרים וחומרים איכותיים אחרים, כולם חייבים להיות תקניים בלבד. החומר צרי לעמוד בדרישה של מכון התקנים ולהיות עמיד נגד קרינת UV.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר