רישוי עסקים במועצה אזורית נחל שורק

רישוי עסקים במועצה אזורית נחל שורק מתבצע במסגרת תהליכים מסודרים המבטיחים שכל עסקים באזור עומדים בקריטריונים החוקיים והתקנות הקפדניות של המדינה והרשויות המקומיות. מועצה אזורית נחל שורק, המשתרעת באזור גאוגרפי המאפשר מגוון פעילויות עסקיות מחקלאות ועד תעשייה, מחייבת את בעלי העסקים לעבור תהליך רישוי מקיף שכולל מספר שלבים:

  1. הגשת בקשה: כל בעל עסק חייב למלא טופס בקשה לרישוי עסק ולהגישו למחלקת הרישוי במועצה, כולל כל המסמכים הנדרשים כמו תוכניות בניין, אישורים סביבתיים, ותעודות בטיחות.
  2. בדיקות ואישורים: הבקשה והמסמכים יעברו בדיקה מעמיקה לוודא שהם עומדים בכל הדרישות. זה כולל בדיקות בטיחות ובריאות, אישורי תקינה מרשויות כמו משרד הבריאות ורשות המים, וביקורת מקום לבדוק תנאים פיזיים.
  3. קבלת הרישיון: לאחר שכל הבדיקות עברו בהצלחה וכל האישורים ניתנו, הרישיון יונפק וישלח לבעל העסק. הרישיון זה דורש חידוש תקופתי על פי החוק.
  4. פיקוח ובקרה: המועצה מבצעת בדיקות תקופתיות לוודא שהעסקים ממשיכים לפעול בהתאם לתנאי הרישוי והתקנות הרלוונטיות.

מועצה אזורית נחל שורק מקדמת את התהליך על מנת לעודד פיתוח עסקי תוך כדי שמירה על איכות הסביבה והחיים באזור. התהליך נועד להבטיח שכל העסקים באזור פועלים בצורה בטוחה, חוקית ותורמת לכלכלה המקומית.

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית נחל שורק? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית נחל שורק כוללת בתחומה שבעה יישובים בלבד – קיבוץ אחד, 4 מושבים ושני יישובים קהילתיים, שבהם מתגוררים רק קצת יותר מ-5,000 איש. נתונים אלה הופכים אותה לאחת המועצות האזוריות הקטנות ביותר בישראל הן מבחינת שטח והן מבחינת אוכלוסייה. כל היישובים הם דתיים או חרדיים, והעיסוק בחקלאות ביישובים אלה נעשה תוך הקפדה יתרה על שמירת ההלכה היהודית.

אם אתם רוצים להקים עסק חדש בתחומי מועצה אזורית זו, תצטרכו להנפיק רישיון עסק, כפי שמתחייב מחוק רישוי עסקים. חוק זה- מטרתו להסדיר את פעילותם של העסקים השונים והמגוונים במדינה באופן שלא יפגע בשלום הציבור ובביטחונו. כמו כן, נועד החוק למנוע מפגעים ומטרדים סביבתיים, ולשמור על חוק התכנון והבנייה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית נחל שורק לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

כדי שלא תתחילו בהליך הארוך והמסובך של רישוי עסקים לחינם, מומלץ ראשית דבר לקבוע פגישת ייעוץ עם נציג של מחלקת רישוי עסקים במועצה, ולהגיש בקשה לחוות דעת מקדמית לרישיון עסק. את הבקשה הזו יש להגיש למחלקה על גבי טופס מס' 1 שניתן להוריד ולהדפיס מאתר האינטרנט של מועצת נחל שורק. יש להגיש את הבקשה חתומה כדי לקבל את כל המידע המקדמי הדרוש להגשת הבקשה לרישיון העסק.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 072-3971116

 

שלב ב' – תוכנית עסק

במקביל להגשת הבקשה לחוות דעת מקדמית עליכם לדאוג לשרטוט תוכנית העסק שלכם. תוכנית העסק צריכה להיות חתומה בידי בעל מקצוע מוסמך, ומצורף לה אישור חתום על תשלום האגרה הקבועה בחוק, על פי התעריף שמעדכן משרד הפנים. מחלקת רישוי עסקים יכולה בשלב זה גם לדרוש מכם לצרף עותקים נוספים של המסמכים שהגשתם, או מסמכים נוספים כגון תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.  בתוך 30 יום מהגשת התוכנית תינתן חוות הדעת המקדמית, אבל עוד קודם לכן יישלח אליכם אישור על עצם קבלת הבקשה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית נחל שורק

גם את טופס הבקשה לרישיון עסק תוכלו להוריד ולהדפיס מאתר האינטרנט של מועצת נחל שורק. שימו לב שהמועצה דורשת את הגשת הטופס בחמישה עותקים, ויכולה גם לדרוש מספר עותקים אחר. חשוב להקפיד על מילוי כל הפרטים הדרושים בכל העותקים, ולחתום על כולם כנדרש. מספיק שתשכחו למלא טופס אחד או לחתום על טופס אחד, וייתכן שהבקשה שלכם תידחה. אם הגשתם את כל המסמכים כנדרש תקבלו אישור בכתב על הגשת הבקשה, ובתוך 21 יום היא תועבר לאישורם של כל הגופים הנדרשים, וגם על כך תקבלו הודעה בכתב.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

כל אחד מהגופים המאשרים, בין אם משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, נציבות כיבוי אש וכל גוף אחר, יכול לדחות את הבקשה שלכם לרישיון עסק (כמובן תוך מתן נימוקים בכתב לדחייה). הגופים יכולים גם לאשר לכם קבלת רישיון זמני לעסק, אשר יהיה בתוקף לזמן מוגבל, שבו תתבקשו לתקן ליקויים שנמצאו בעסק או בבקשה, ולעמוד בתנאים שהציבו הגופים.


תקנות ייחודיות לתהליך רישוי עסקים במועצה האזורית נחל שורק

בעלי העסקים במועצה האזורית נחל שורק מחויבים לשמור על כל הוראות חוקי העזר התקפים בתחומי המועצה. חוקי העזר שנחקקו לאורך השנים מיועדים להסדיר נושאים מקומיים שונים, ולהבטיח את שמירת איכות החיים במועצה. בין חוקי העזר, המפורטים כולם באתר האינטרנט של מועצת נחל שורק, תוכלו למצוא חוקים הנוגעים ל:

  1. השתתפות בסלילת רחובות בתחומי המועצה (גם אם אינם נסללים סמוך לעסק).
  2. חובת התקנת מתקנים לחיסכון במים.
  3. תנאים להגשת בקשות להתקנת שילוט חשמלי בעסק.

 

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר