רישיון עסק לחנות נעליים / רישיון עסק לחנות בגדים, בתי אופנה, בוטיק אופנה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 6.1
משויך לקבוצה מס': קבוצה 6 – מסחר ושונות

תיאור העסק הטעון רישוי:

חנויות נעליים וחנויות בגדים הן בין העסקים הפופולאריים ביותר בארץ, וגם בין סוגי העסקים שהליך הרישוי שלהם השתנה בעקבות הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקף בסוף שנת 2013.
כיצד הרפורמה החדשה משפיעה על רישוי חנויות נעליים ובגדים?
ישנם שלושה שינויים בצו רישוי עסקים אשר נכנסו לתוקף בעקבות הרפורמה החדשה:
ראשית, עד להחלת הרפורמה על הליכי הרישוי כל חנות ששטחה היה מעל 500 מ"ר נזקקה לרשיון עסק לשם פעולתה, וכעת, לאחר שהרפורמה נכנסה לתוקף, הרף המינימלי הוא 800 מ"ר – כלומר חנויות ששטחן הוא בין 500 ל- 800 מ"ר זוכות לפטור מהצורך לעבור הליך רישוי.
שנית, גם החנויות שעדיין מחויבות בקבלת רישיון עסק אינן צריכות יותר לזכות באישורו של גורם הרישוי איכות הסביבה. לעומת זאת, וזהו השינוי השלישי שהוכנס אל הרפורמה החדשה, כעת ישנה חובה לקבל אישור ממשטרת ישראל בדרך לרישיון העסק המיוחל.
כדאי לדעת שהעקרונות הנ"ל רלוונטיים הן לחנויות נעליים והן לחנויות בגדים, ובכל מקרה את הבקשה לרשיון עסק יש להגיש לאגף רישוי עסקים ברשות המקומית שבשטחה שוכנת החנות.
תהליך קבלת רישיון עסק:
קבלת רשיון עסק עבור חנויות בגדים או נעליים (ששטחה עולה על 800 מ"ר) דורש תהליך המורכב מכמה שלבים והם:

  1. פנייה אל אגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה ממוקם העסק וקביעת פגישה. בפגישה זו תקבלו מידע לגבי המשך התהליך ובפרט לגבי גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם – וזאת ע"י הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי.
  2. פנייה אל גורמי הרישוי הרלוונטיים, והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד העבודה  – אין
איכות הסביבה  – חובה
משטרה  – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה

  1. הכנת תוכנית עסק בהתאם לדרישות גורמי הרישוי השונים והנחיות אגף הרישוי של הרשות המקומית. על מנת למנוע עיכובים מיותרים, מומלץ להכין תוכנית זו בעזרת אנשי מקצוע.
  2. במידה וכל גורמי הרישוי מאשרים את הבקשה לרישיון עסק – על סמך בחינת התוכנית הנ"ל וביקורת במקום העסק עצמו – תקבלו את הרישיון.


רישוי חנויות בגדים ונעליים בקניון

ההתייחסות של חוקי הרישוי לגבי קניונים הינה אחידה. קניון על פי הגדרת החוק הינו מקום סגור (בעל שליטה על הפתחים והיציאות בעת הצורך) בו פועלות מגוון חנויות (מעל 10 חנויות). ע"פ הגדרה זו חוקק חוק המורה על כך שכאשר חנויות בגדים וחנויות נעליים ששטחן מתחת ל- 800 מ"ר נמצאות בקניון שאין בו חברת ניהול הן חייבות בכל זאת ברישיון עסק. חברת ניהול היא זו המנהלת את הקניון ומחזיקה בעצמה רישיון עסק עבור מבנה הקניון.
כדאי להדגיש שגם הליך הרישוי של סוג זה של חנויות השתנה בעקבות הרפורמה החדשה:
ראשית, התווסף התנאי לפיו מדובר בקניון שבו אין חברת ניהול, ושנית, גורמי הרישוי איכות הסביבה ומשרד הבריאות ירדו מהפרק וכעת רק משטרת ישראל צריכה להביע את חוות דעתה באשר להתנהלות החנות בדרך לרישיון העסק.


דרישות המשטרה מחנויות נעליים וחנויות בגדים

לאחר שמוגשת בקשה לרשות המקומית, מגיע נציג של משטרת ישראל על מנת לברר אם החנות עומדת בכל דרישות המשטרה, הנוגעות לסוגיות כגון כניסות ויציאות לחנות, מעברי המילוט, נגישות לרכבי חירום, מערכות תאורה וחשמל, הכשרה נאותה למאבטחים אם מועסקים כאלה בחנות, הסדרי אבטחה באופן כללי ועוד.
אם אין זה המצב, הוא יגיש לבעלי החנות או מנהליה דו"ח המפרט את הליקויים אותם יש לתקן. לאחר טיפול בכל הבעיות הדורשות טיפול, וביקורת נוספת שמוודאת זאת, תאושר הבקשה לרישיון העסק.
ניתן לקצר את התהליך על ידי פנייה למשטרה בבקשה לקבל חוות דעת מקדמית ולהיערך מבעוד מועד בהתאם. המשטרה מתחייבת לאשר בקשה לרשיון עסק תוך שבועיים מיום ביצוע הביקורת שמצאה כי החנות עומדת בכל הדרישות.
רוצים לחסוך זמן יקר ולהימנע מעיכובים מיותרים? צרו קשר עם אנשי המקצוע המנוסים של "אביב ברישוי" – יחד אתכם נעבור את התהליך של קבלת רישיון העסק ונבטיח כי בית העסק שלכם ייפתח במהירות.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר