איך מוציאים רישיון עסק?

פתיחת עסק חדש מחייבת בדיקות מעמיקות ויסודיות. בין השאר מומלץ לדעת איך מוציאים רישיון עסק, שכן חלק גדול מסוגי העסקים הקיימים נדרש לרישיון על-מנת לפעול כחוק – וחשוף לסנקציות קשות עם יפעל ללא היתר (צו סגירה מידי, קנס גבוה ואפילו העמדה לדין). חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות המדינה מנסה להקל על בעלי עסקים ולפשט את הבירוקרטיה, אבל גם כך הליך קבלתו של רישיון עסק עלול להיות מורכב וממושך, כך שאין מקום לטעויות.


באילו דרישות חייב העסק שלכם לעמוד?

כל עסק מחויב לעמוד בשורה ארוכה של דרישות ותנאים שמציבים לו מספר גופים, בהתאם לתחום הפעילות שלו. בפרט ישנן דרישות מפורטות מצד משרד הבריאות, הרשות הארצית לכבאות והצלה, מחלקות שונות של הרשות המקומית שבשטחה מוקם העסק ובמקרים מסוימים גם משרד העבודה והמשרד להגנת הסביבה בוחנים את המרכיבים השונים של העסק.
ניתן לפנות למחלקת הרישוי ברשות המקומית בבקשה לקבלת מידע מקדמי, כלומר רשימה של כל הגופים שצפויים לבחון את הבקשה לרישיון עסק והדרישות של כל אחד מהם, ניתן לפנות ישירות אל אותם גופים ועוד אופציה היא קבלת עזרה ממומחים בתחום הרישוי בכל הנוגע לתכנון העסק והגשת הבקשה לרישיון.
איך מוציאים רישיון עסק?


כיצד מוגשת הבקשה לרישיון עסק?

בקשה לרישיון עסק מוגשת למחלקת הרישוי ברשות המקומית, וזו מעבירה אותה לעיונם של שאר הגופים הרלוונטיים. אל הבקשה יש לצרף תוכנית עסק מפורטת שכוללת בין השאר תרשים מגרש בקנה מידה 1:250, תוכנית פנימית בקנה מידה 1:100 ועוד. חלק מהעסקים נדרשים לצרף תוכנית בטיחות, ובמקרים מסוימים יש צורך גם באישור נגישות.


תוך כמה זמן מתקבלת תשובה?

השאיפה של המדינה היא לקצר את פרק הזמן עד למתן תשובה לבקשה לרישיון עסק. בחלק מהמקרים ניתן לקבל היתר זמני (לפרק זמן של עד שנה) עד להשלמת הליך בחינת העסק. במקרים אחרים הרישיון מותנה בביצוע תיקונים מסוימים או התאמות בעסק, ורק לאחר ביקורת חוזרת מושלם הליך הוצאת הרישיון. בכל מקרה חובה להתנהל בהתאם לדרישות גם לאחר קבלת הרישיון, על-מנת שהוא לא יישלל.
קראו עוד בנושא: כמה עולה רישיון עסק?
התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר