משרד הכלכלה – הנחיות, מגבלות ורישיונות בשגרת קורונה

משרד הכלכלה – שבעבר נקרא משרד התעשייה והמסחר – הוא זה שאחראי על הפעילות הכלכלית במדינה. בהתאם זהו הגוף שממונה על יישום ואכיפת התקנות הנוגעות להתנהלות העסקים השונים במהלך שגרת הקורונה, כמובן בהתאם להנחיות העדכניות של משרד הבריאות.


הנחיות לגבי העסקת עובדים

חלק מהעסקים שמעסיקים עובדים זקוקים לתו סגול על-מנת לפעול כחוק. בכל מקרה, באחריותו של בעל העסק למנוע כניסת עובדים שהיו במגע קרוב עם חולה קורונה מאומת במהלך השבועיים החולפים, ועובדים שמדווחים על שיעול.
הנחיה נוספת של משרד הכלכלה היא למדוד חום לעובדים, במידת האפשר, ולא לאפשר כניסת מי שחום גופו הוא 38 מעלות ומעלה. צעדים נוספים: שמירת מרחק בין עובד לעובד, התקנת מחיצות אם הדבר אפשרי, הגבלת מספר הנוסעים במעליות, שיבוץ קבוע למשמרות והקצאת ציוד – מקלדת, טלפון קווי וכו' – קבועה לכל עובד.


מגבלות קבלת לקוחות

לגבי קבלת לקוחות, ישנם הבדלים בין עסקים מתחומים שונים. במסעדות למשל יש להקפיד על מרחק של 1.5 מ' בין שולחנות, ואם מספר הלקוחות המרבי הוא יותר מ-100 יש לאפשר כניסה של 85% בלבד. בחנויות ההנחיות העיקריות הן מחיצה בין המוכרים לקונים, סימון מרחקים של 2 מ' בתור לכל קופה וכן הגבלת מספר השוהים בחנות (הכלל הוא אדם אחד לכל 7 מ"ר). בבריכות ישנן מגבלות גם לגבי מספר הלקוחות שנכנסים למלתחות בכל רגע נתון וכן אסור להפעיל סאונות רטובות או ג'קוזי.

בכל מקרה יש לבצע מדידת חום ולא לקבל לקוחות עם 38 מעלות ומעלה.


רישיונות חשובים לשגרת הקורונה

שירות חיוני נוסף של משרד הכלכלה הוא הענקת רישיונות שונים. בהקשר של הקורונה, חשוב לדעת כי כיום נדרש רישיון מיוחד על-מנת לייצא ציוד שמוגדר כחיוני להתמודדות עם הנגיף – רישיון זה מוענק ע"י משרד הכלכלה.
שימו לב: כל התקנות הנ"ל עשויות כמובן להשתנות, בהתאם להנחיות חדשות של משרד הבריאות ולמידת ההתפרצות של מגפת הקורונה בכל נקודת זמן. חשוב להתעדכן באופן קבוע, ולהיעזר באנשי מקצוע בתחום הרישוי.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר