כל מה שחשוב לדעת על רישוי תהליך ייבוא מזון

יבוא מזון לישראל אפשרי רק לאחר מעבר הליך רישוי מיוחד, שעליו אחראי שירות המזון הארצי אשר שייך למשרד הבריאות. לנוכח הרגישות המובנת מאליה של מזון (כולל תוספי תזונה ו-ויטמינים) מדובר בהליך מורכב למדי, שכדאי לבצע אותו בלוויית אנשי מקצוע מנוסים בתחום רישוי המזון.


סוגי המזון השונים עפ"י חוק רישוי עסקים ומשרד הבריאות

משרד הבריאות מחלק את המזון שמיובא לארץ ל-3 קטגוריות:
* מזון מן החי – מאחר שכל מזון שהמקור שלו הוא מן החי (כולל דגים) עלול להתקלקל בקלות וחשוב לשמור עליו בתנאים מדויקים, הליך רישוי סוגי מזונות אלה הינו המורכב ביותר.
* מזון רגיש – קטגוריה זו כוללת חלב ומוצריו, מזון תינוקות, תוספי תזונה המיועדים לצריכה בפני עצמם (כלומר לא כאלה אשר מוסיפים אותם למזון עצמו לצרכי המתקה, צביעה או שימור) ומזון חדש.
* מזון רגיל – כל שאר מוצרי המזון.
ייבוא מזון


השלבים השונים של אישור יבוא מזון לישראל

השלב הראשון לגבי כל סוגי המזונות זהה והוא קבלת תעודת רישום יבואן. תעודה זו ניתנת לפרק זמן של שנה לחברות או עוסקים מורשים בעלי רשיון עסק לאחסון מזון. גם מי שמציג התקשרות חוזית עם חברה אחרת בעלת רישיון עסק שכזה יכול לקבל תעודת רישום יבואן.
השלב השני הוא קבלת אישור מוקדם. על כל מי שרוצה לייבא מזון מכל סוג שהוא לישראל מוטלת החובה ליידע את שירות המזון הארצי לגבי כוונתו זו, ולקבל מהשירות אישור מוקדם עבור כל פריט ספציפי.
השלב השלישי הוא בדיקת בנמל. רק לאחר שנציגי שירות המזון מגיעים לנמל, בוחנים את המזון ומוודאים כי אין כל בעיה, מתקבל האישור לשחרר את הסחורה.
כשמדובר במזון מן החי נבדק כל משלוח באופן מדוקדק במיוחד. הסחורה חייבת להיות מאוחסנת באחד מבתי הקירור המאושרים ע"י היחידה הווטרינרית של שירות המזון ושם היא גם נבחנת.


מה משך הזמן לטיפול בבקשה?

משרד הבריאות מספק תשובה (שלילית או חיובית) לכל בקשה לאישור יבוא מזון רגיל בתוך 10 ימי עבודה (בתנאי שהבקשה מולאה ללא טעויות).
במקרים של מזון רגיש פרק הזמן נע בין 14 ימים (לחומרי גלם) ל-60 ימים (כשמדובר על מזון לתינוקות). בקשה לייבוא תוספי תזונה תטופל תוך 45 ימים ובמקרה של מוצרים מוגמרים – 21 ימי עבודה.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון? אביב ברישוי מעניקים ליווי צמוד ועזרה בכל התהליך. אל תישארו לבד במערכה, חייגו למספר 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר