רישיון עסק לחברת הסעות / רישיון לתחנת מונית

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 8.4 א, 8.4 ד
משויך לקבוצה מס': קבוצה 8 – רכב ותעבורה 

חברות הסעות מסיעות מדי יום עשרות ואף מאות אנשים. האחריות המוטלת עליהם היא אחריות כבדה למדי, כבישי ארצנו ידועים כשדות קטל לא פעם ועל הנהג המוביל אנשים או ילדים אל העבודה, אל בית הספר או אפילו לטיול לנהוג באחריות ובמקצועיות.
על מנת להשליט סדר ולפקח על הנעשה בחברות ההסעות בחר החוק להטיל חובת רישוי עסקים לכל תחום ההסעים. על כל חברה הפועלת בשירות ציבורי עסקי ומובילה אנשים ברכביה להצטייד בתעודת רישיון עסק לחברת הסעות בתוקף. מלבד זאת מחייב החוק לא רק את החברה ברישוי אלא גם את "המקום המשמש לניהול העסק ולשליטה בו", כך לשון החוק.


תהליך קבלת רישיון עסק:

קבלת רשיון עסק עבור חברת הסעות או תחנת מוניות:

  1. פנייה אל אגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה ממוקם העסק וקביעת פגישה. בפגישה זו תקבלו מידע לגבי המשך התהליך ובפרט לגבי גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם – וזאת ע”י הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי.
  2. פנייה אל גורמי הרישוי הרלוונטיים, והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד העבודה  – אין.
איכות הסביבה  – הסעות – חובה
משטרה  – הסעות – חובה. מוניות – חובה.
גורם חיקוק אחר: צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעה מיוחדת והשכרת רכב) 1985. מוניות – פקודת התעבורה.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע”פ שנים): משתנה.

  1. הכנת תוכנית עסק בהתאם לדרישות גורמי הרישוי השונים והנחיות אגף הרישוי של הרשות המקומית. על מנת למנוע עיכובים מיותרים, מומלץ להכין תוכנית זו בעזרת אנשי מקצוע.
  2. במידה וכל גורמי הרישוי מאשרים את הבקשה לרישיון עסק – על סמך בחינת התוכנית הנ”ל וביקורת במקום העסק עצמו – תקבלו את הרישיון. במידה ותהיה התנגדות כלשהי על סמך ליקוי בהגשת החומרים הרלוונטיים לרישוי תקבלו על כך הודעה מסודרת ותיאלצו להגישם שנית.


חיקוק נוסף בנוגע לחברת הסעות

מלבד שני הגורמים שציינו לעיל יהיה על חברת ההסעות לעמוד בתקנים של חיקוק נוסף והוא צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ”א, 1985. במסמך זה מפורטים תנאים ותקנות הנוגעים להתנהלות הנהג ברכב ולניהול רכב הסעות וחברת הסעות. בין היתר מתייחס המסמך לנקודות רלוונטיות אלו:
רישיון עסק לחברת הסעות יינתן רק למי שיוכיח כי הוא תאגיד רשום, לרשותו משרד מתאים למתן שירותים מסוג זה, הוא מעסיק מנהל מקצועי בעל רישיון לפיקוח הסעות, לרשותו מספר כלי רכב, ברשותו ביטוח המניח את הדעת ועוד.

מידע נוסף בנוגע לרישיון עסק עבור תחנת מוניות

חוק רישוי עסקים נוגע למוניות בדיוק כמו לחברות הסעות למיניהם. גם המוניות הפועלות כל היום, עשרים וארבע שעות ביממה, בכבישי ארצנו נדרשות לקבל רישיון עסק על מנת להפעיל מונה. המוניות מחוייבות על פי חוק להיות חלק מחברה מסויימת (גם אם יש ברשות חברה זו מונית אחת בלבד).
רישיון העסק נוגע לא רק לרישוי המוניות וכלי הרכב עצמם אלא גם למבנה בו פועלת חברת המוניות. הגורם המאשר אליו צריך בעל העסק לפנות בראש ובראשונה הוא משטרת ישראל. שלא כמו בחברת הסעות הנדרשת גם לאיכות הסביבה ולמשרד העבודה.

מהי פקודת התעבורה?

מוניות נדרשות לא רק להליך רישיון לתחנת מוניות אלא גם לפקודת התעבורה אליה הם כפופים. לא ניתן יהיה לקבל רישיון או לחדש רישיון מבלי לעמוד בדרישות שני הגופים, המחלקה לרישוי עסקים ברשות המקומית ופקודת התעבורה על כל דרישותיה ע”פ חוק.
 
רוצים לחסוך זמן יקר ולהימנע מעיכובים מיותרים? צרו קשר עם אנשי המקצוע המנוסים של “אביב ברישוי” – ואנחנו נעבור יחד אתכם את התהליך של קבלת רישיון העסק ונבטיח כי הוא יינתן לכם במהירות וללא תקלות.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר