תכנון מחסן קירור של ביצים

מחסני קירור לביצים הם אחת החוליות הרגישות בשרשרת הייצור של מוצר זה – ובהתאם הם מחויבים בקבלת רישיון יצרן, וזאת בנוסף לרישיון העסק לו הם זקוקים כדי לפעול כחוק.
בהתאם, תכנון מחסן קירור שכזה חייב להתבצע באופן מושכל ומושקע, על-מנת לקבל את הרישיונות הנ"ל במינימום זמן ועלות.
הרישיון ניתן ל-10 שנים.


מהם המסמכים אותם יש להגיש עבור מחסן קירור ביצים לצורך קבלת רישיון יצרן?

* תרשים של סביבת המחסן אשר מותאם לתב"ע מאושרת (קנה מידה 1 ל-2500)
* תרשים של המגרש כולל גבולותיו (קנה מידה 1 ל-250)
* תרשים של מערכות האינסטלציה שיותקנו במחסן (קנה מידה 1 ל-100)
* פירוט של האגפים השונים במחסן הקירור, המתקנים המשמשים לשמירה על הביצים שלא יתקלקלו ושאר הציוד (קנה מידה 1 ל-50)
* נספח המפרט את כמויות הביצים שצפויות להגיע למחסן, התחנות שהן עוברות בתוך המחסן עד לקירור וממנו, כמה עובדים צפויים לעבוד במחסן ואינפורמציה נוספת לגבי התנהלות המחסן.
חשוב להדגיש כי יש צורך להגיש גם אישור מטעם מהנדס קירור מוסמך אודות המתקנים בהם מאוחסנות הביצים בקירור.
רישוי מחסן ביצים


על מה חשוב במיוחד להקפיד במסגרת תכנון המחסן?

אחסון ביצים בקירור חייב להתבצע במקום שישנה בו הפרדה מוחלטת בין המרחב שבו מנוקות ומחוטאות הביצים לבין המרחב שבו הן מאוחסנות בקירור, ובין ביצים שמוכנות לשילוח אל התחנה הבאה בדרך לצרכן לבין אלה שעדיין לא.
בכל חדר במחסן יש לוודא שנשמרת הטמפרטורה הנכונה עבור הביצים, שמטבען הן מוצר רגיש מאוד לחום ועלולות להתקלקל אם לא יאוחסנו בתנאים אופטימליים. כמו כן ישנה חובה לציין מחוץ לכל חדר מהי הטמפרטורה המדויקת בתוכו ומה בדיוק מאוחסן בו.
אלו הן רק מקצת מהדרישות – על-מנת להימנע מהצורך בשינויים יקרים לאחר שכבר הוקם מחסן הקירור מומלץ בחום להסתייע במומחים לגבי תכנון מפעלים ורישוי עסקים במהלך תכנון המחסן.


למי מוגשות הבקשות?

בקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות המקומית (שמעבירה את המסמכים הרלוונטיים למשרד הבריאות ולמשרד להגנת הסביבה, על-מנת שיחוו דעתם ויחליטו האם הם מאשרים או דוחים את הבקשה).
בקשה לרישיון יצרן מוגשת ישירות למשרד הבריאות, דרך לשכת הבריאות המחוזית. הגוף המוסמך להנפיק רישיון הכרחי זה הוא שירות המזון הארצי.
יודגש כי במסגרת תכנון מחסן הקירור יש לתת את הדעת גם על הצורך לקבל היתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה (ללא היתר זה לא ניתן לקבל רישיון יצרן).

אביב ברישוי, החברה המובילה לרישוי עסקים בישראל מתמחה ברישוי לכל סוגי העסקים. מעוניינים בעזרתנו בהליך קבלת רישיון עסק? צרו קשר דרך האתר או חייגו למספר 050-8092338 ונשמח לסייע! 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר