תכנון מפעל אחסון וקירור לתרופות

מפעלים שבהם מתבצע אחסון וקירור של תרופות (מבלי שתתבצע מכירה קמעונאית שלהם במקום) זקוקים לרישיון עסק – שעבורו יש להגיש בקשה לרשות המקומית שבשטחה אמור לפעול המפעל. הגופים שבוחנים את הבקשה הם הרשות המקומית עצמה, וכן אגף הרוקחות שבמשרד הבריאות, שהוא הגוף האחראי בארץ על רישוי תרופות ורישומן.
לנוכח הרגישות המובנת מאליה של התרופות הרבות שבהן אנחנו משתמשים, והקריטיות של אחסונן בתנאים מתאימים, כולל קירור במידת הצורך, מקפיד משרד הבריאות אף יותר מאשר בתחומים אחרים על התנהלות ללא רבב של העסקים המיועדים לאחסון וקירור של תרופות.
בפרט נבחנת באגף הרוקחות, בקפידה ובשבע עיניים, כל בקשה לרישיון עסק, כשכל חריגה ולו הקלה ביותר עלולה להוביל לדחיית הבקשה ולהוצאות מרובות, שניתן היה להימנע מהן, מצד בעלי העסק על-מנת לשנות את המקום כך שיתאים לדרישות משרד הבריאות.
בהתאם מומלץ בחום לבצע הליך מסודר ומוקפד של תכנון עסק שכזה, ובפרט להיעזר באנשי מקצוע שכבר צברו ניסיון בתחום הספציפי של הקמת מפעלים לאחסון וקירור תרופות וכן בכל הנוגע להליכי הרישוי של עסקים מסוג זה.
אחסון תרופות אביב ברישוי


דגשים לגבי קירור ואחסון בטוח

כאמור מרכיב חשוב אחד באחסון תרופות הוא קירור אותן תרופות שעלולות שבשל הרכבם עלולות להיפגם כתוצאה מקירור בטמפרטורה שאינה מתאימה, נמוכה או גבוהה מהרצוי.
לשם כך יש להתקין מערכות קירור ע"פ תקן משרד הבריאות, וכן אמצעים שמוודאים כי הטמפרטורה השוררת בכל חדר או מקרר היא זו הרצויה ואמצעי בקרה על מנת שניתן יהיה לזהות מידית מצב שבו הטמפרטורה הייתה גבוהה מדי.
בנוסף חשוב מאוד לבנות את המפעל כך שבעלי חיים, כולל חרקים או בעלי כנף, לא יוכלו לחדור אליו בשום צורה שהיא.
כמו כן ישנן תקנות לגבי המדפים עליהם מאוחסנות התרופות השונות מבחינת מרחק מהרצפה, אי ספיגת לחות ועוד, ועוד חשוב להפריד באופן מוחלט בין תרופות לבין פריטים אחרים המשמשים להתנהלות השוטפת של המקום.
כמו כן חובה ליצור במקום תנאים המאפשרים לעובדים לשמור על היגיינה מרבית. כאמור מומלץ לבצע את תכנון המפעל ואת תהליך הרישוי בלוויית אנשי מקצוע מנוסים ובכך להבטיח את קבלת כל ההיתרים בזמן הקצר ביותר ובמינימום הוצאות.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר