מעוניין לקבל אישור עסק לבית אוכל מוסדי? ישנם כמה תנאי תברואה הכרחיים שאתה חייב לעמוד בהם

בתי חולים, בתי ספר, מפעלים, חברות היי טק וגופים רבים אחרים בתי אוכל מוסדיים מאכילים מדי יום מאות ואף אלפי אנשים. חדרי האוכל הללו מספקים עבור העובדים או הלקוחות שלהם ארוחות שונות מדי יום, לא פעם שלוש פעמים ביום כמו בבתי החולים למשל.

על מנת לפקח על תהליך הכנתו של האוכל ולשמור על בריאות הסועדים יש לבצע מספר פעולות מקדימות שיסייעו להבטיח את הסטנדרטים של חדרי האוכל המוסדיים הללו ואף יסייעו למנוע אירועים קשים כגון הרעלות מזון ופגיעה בסועדים.

הפעולה המשמעותית והחשובה ביותר המתבצעת בכל חדרי האוכל המוסדיים בישראל היא החובה לקבל אישור עסק הרלוונטי לתחום זה של בתי אוכל מוסדיים. רישיון עסק יינתן רק למקום שיעמוד בכל תנאי וחוקי הרישוי ויקפיד הקפדה יתרה על כל אחד מסעיפיו כבר בשלב תכנון המטבח, רכישת הציוד והכלים ודרכי הפעלתם עוד טרם הבישול עצמו והפצתו בחדר האוכל.


למה כל כך חשוב להקפיד על תנאי תברואה נאותים

חשיבות השמירה על תנאי אוכל נאותים נעוצה בנזקים החמורים שיכולה לגרום תחזוקה לא נאותה של מזון. חיידקים מתפשטים בקלות ובמהירות במזון שאינו מאוחסן נכון בתנאי חום או קור נאותים למשל. בקלות רבה יכול בשר שהתחמם להעלות תולעים, ביצים חיידקי סלמונלה, ירקות להתמלא בעובש ומוצרי חלב להרקיב.

כלים שאינם נקיים נושאים עליהם חיידקים מזיקים. עובדים שאינם מקפידים על הגיינה נושאים חיידקי אי קולי רבים, והיד עוד נטויה. כל אחד מן התרחישים הללו יכול לגרום למחלות כגון קלקולי קיבה, וירוסים שונים, ואף לפגיעה קשה וממושכת בסועדים במקרים של הרעלות חמורות.


תנאי תברואה הכרחיים לקבלת אישור עסק לבתי אוכל מוסדיים לדוגמא:

  • מידות מבנה מוגדרות מראש המאפשרות עבודה בטיחותית של עובדים רבים
  • תאורה ייחודית וחזקה במיוחד
  • רשתות על כל חלל פתוח כגון דלתות וחלונות
  • אזורי אחסון מוגדרים
  • קירור וחימום באמצעים התואמים לתקן ובטמפרטורות מאושרות
  • מדים ונעליים בטיחותיות עבור עובדי המטבח
  • כלי בישול וכלי הגשה מתאימים
  • הפרדה בין אזורי בישול, טיגון ושימוש באש חשופה לבין אזורי בישול והכנת חומרי גלם
  • פרישת אמצעי בטיחות כגון מטפי כיבוי אש וזרנוק קבוע, מזים וגלאי עשן


נסיבות הגורמות לפסילת הבקשה לרשיון עסק

מכיוון שישנם המון חוקים ותקנות, סעיפים קטנים וגדולים שיש לתת עליהם את הדעת פסילת בקשה לאישור עסק עבור חדרי אוכל מוסדיים היא דבר שכיח מאד. לעיתים קרובות הפסילה נגרמת כתוצאה מסעיף אחד של מידה לא נכונה, תפעול לקוי או התקנה מרושלת של אמצעי מטבח כלשהו בלבד.

בשל כך יש לפנות מראש לעזרה ולזכות בליווי מקצועי של יועצים המתמחים בהנפקת אישורי עסק תברואתיים ובתמיכה לאורך התהליך כולו, לחסוך זמן רב מאד וגם עבודה לא מדוייקת ונכונה שתדרוש מכם תיקונים רבים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר