אגרת רישיון יצרן

רישיון יצרן הוא רישיון אשר מונפק ע"י משרד הבריאות לעסקים שמייצרים מזון. מי שמחויב בקבלת רישיון יצרן (במקביל לרישיון עסק) הם מפעלי מזון, מחסני מזון שיש בהם טמפרטורה מבוקרת, בתי קירור וחברות לשירותי קייטרינג. מסעדות, דוכנים, בתי אוכל או סופרמרקטים שעוסקים גם בהכנת מזון אינם מחויבים בקבלת רישיון יצרן (אלא רק בקבלת רישיון עסק).
הבקשה לרישיון זה מוגשת ללשכת הבריאות המחוזית, וכרוכה בתשלום אגרת רישיון יצרן.

מהו גובה אגרת רישיון יצרן?

גובה אגרת רישיון יצרן משתנה בהתאם לסוג הרישיון הספציפי.
עבור רישיון ייצור לטחנת קמח התשלום הוא 930 ₪. ליצרנים שאינם טחנת קמח, עלות רישיון הייצור תלויה במספר העובדים שצפוי לעבוד בעסק: עסקים של עד 10 עובדים צריכים לשלם אגרה של 550 ₪, עסקים של בין 11 ל-50 עובדים משלמים אגרה של 780 ₪ ואילו עסקים גדולים יותר נדרשים לשלם אגרה בסך 930 ₪.
עוד סוג ספציפי של רישיון יצרן הוא רישיון אחסנה (טמפרטורה מבוקרת) ועלות אגרה זו היא 780 ₪.
חשוב להדגיש כי האגרה משולמת עבור הבקשה ובחינתה, והכסף אינו מוחזר לבעל המפעל גם אם הבקשה לרישיון יצרן נענית בסירוב.

אילו מסמכים יש להגיש עם הבקשה לרישיון יצרן?

בדומה לבקשה לרשיון עסק, על-מנת לקבל רישיון יצרן ממשרד הבריאות יש להגיש שורת מסמכים ובנוסף לעבור ביקורת במקום עצמו.
בפרט יש להגיש ללשכת הבריאות המחוזית עם הבקשה תרשים סביבה, תוכנית מפעל וכן נספח ייצור. נספח זה מפרט מהם המוצרים שאמורים להיות מיוצרים (או מאוחסנים) בעסק, מהן הכמויות המקסימליות (של מוצרים מוגמרים, חומרי גלם, חומרי אריזה וכו'), כיצד מתבצע האחסון, איך תתנהל העבודה במפעל וכיצד תתבצע בקרה לשם מניעת ליקויים ואיתור כאלה שמתרחשים מיד עם התרחשותם, כמה עובדים יעבדו בכל אגף ועוד.
עוד חשוב להדגיש ששירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מציבים שורה ארוכה של דרישות בפני מפעלים לייצור ואחסון מזון, הן לגבי המבנה, הן לגבי הציוד בו והן לגבי נהלי העבודה.
בנוסף למסמכים הנ"ל ישנה כאמור חובת תשלום אגרה רלוונטית בהתאם לסוג העסק, ותנאי נוסף לקבלת רישיון יצרן, מעבר לתשלום האגרה, הוא קיומו של היתר בנייה מתאים מטעם הוועדה לתכנון ובניה.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון יצרן? אביב ברישוי מעניקים ליווי צמוד ועזרה בכל התהליך, החל משלב איתור הנכס ועד לקבלת כל הרישיונות הדרושים להפעלתו. אל תישארו לבד במערכה, חייגו למספר 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר