איך מקבלים רישיון עסק?

הקמתו של עסק חדש היא כמעט תמיד הגשמת חלום, אבל במסגרת מימוש חזון לכדי מציאות ישנם גם הליכים בירוקרטיים שחובה להתייחס אליהם בכובד ראש. בפרט ישנה חשיבות רבה לקבלת רישיון עסק על-מנת לפעול באופן חוקי ולא להסתכן בסנקציות חמורות.


מי חייב לקבל רישיון עסק?

עוד לפני התשובה לשאלה איך מקבלים רישיון עסק, יש לבדוק האם החוק מחייב את העסק הספציפי שלכם ברישוי. כך למשל עסק צנוע שמציע שירותי עיצוב ופועל מהבית עשוי שלא להזדקק כלל לרישיון, וכך גם משתלה ששטח המכירה שלה הוא עד 300 מ"ר, ולעומת זאת עסקים בתחום המזון או מתחם צימרים עם יותר מ-4 יחידות כן מחויבים ברישיון. הרשימה המלאה של הקטגוריות שמחויבות לעבור הליך רישוי מסודר מופיעה בצו רישוי עסקים עדכני. ניתן גם להתייעץ עם מומחים בתחום ולקבל מהם חוות דעת ספציפית וכן סיוע בביצוע ההליך הבירוקרטי.


למי מוגשת הבקשה לקבלת הרישיון?

בקשה לקבלת רישיון עסק מוגשת למחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית שבשטחה פועל העסק. אנשי מחלקת הרישוי מעבירים אותה אל כל הגופים שדנים בבקשה בהתאם לתחום הפעילות של העסק. ביניהם: משרד הבריאות, משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה (מכבי אש) והמשרד להגנת הסביבה. רק אם כל הגופים הרלוונטיים מאשרים את מתן רישיון העסק תוכלו לקבל אותו.
איך מקבלים רישיון עסק

איך להגיש את הבקשה כך שהיא תאושר תוך זמן קצר ככל האפשר?

אל הבקשה לקבלת רישיון עסק יש לצרף שורת מסמכים ובפרט תוכנית עסק שכוללת תרשים סביבה, תרשים מגרש, תכנון פנימי, תוכנית בטיחות ובחלק מהמקרים גם אישור נגישות בהתאם לתקנות הרלוונטיות. על התוכנית חתום איש מקצוע מוסמך (אדריכל/ מהנדס בניין/ הנדסאי בניין/ הנדסאי אדריכלות) ומומלץ לערוך אותה בעזרת אנשי מקצוע בתחום הרישוי כדי להבטיח שהיא עומדת בכל הדרישות של כל גורמי הרישוי.
קבלת רישיון עסק מותנית גם בקיומו של היתר בנייה מתאים. אם העסק עתיד לפעול במבנה שלא מיועד לשימוש זה עפ"י תב"ע עדכנית, יש לפעול לקבלת היתר שימוש חורג על-מנת לקבל רישיון עסק.
התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר