האם נכון לפתוח עסק חדש בתקופת הקורונה?

פתיחת עסק חדש כרוכה תמיד בהתלבטויות לא פשוטות. מצד אחד הפוטנציאל למצות את הכישורים, להגשים את עצמנו וגם להרוויח סכומי כסף יפים מייצר מוטיבציה גבוהה ולפעמים אפילו בעירה פנימית. מצד שני ישנו תמיד גם החשש מהתרסקות ובעיקר הפסדים כספיים משמעותיים. בעידן הקורונה שני הצדדים של המשוואה מתעצמים – ולכן ההתלבטות קשה יותר.


היתרונות של פתיחת עסק בתקופה הנוכחית

בתקופת הקורונה נסגרו עסקים רבים יותר מבשנה רגילה. כתוצאה מכך נוצרה גם הזדמנות: למצוא מקום מתאים לעסק שתמיד חלמתם עליו בשכירות נמוכה יחסית. חשוב לוודא שהמקום עונה גם על כל הדרישות של גורמי הרישוי לצורך קבלת רישיון עסק – משרד הבריאות, משטרת ישראל, רשות כבאות והצלה וכמובן הרשות המקומית.

בנוסף, בזכות ההבנה של הרשויות השונות שחובה לסייע לעסקים בתקופה הנוכחית, ניתן להשלים תהליכי רישוי עסקים בזמן קצר יותר מבעבר, ובפרט אם נעזרים באנשי מקצוע מנוסים.

היתרון השלישי והמשמעותי של פתיחת עסק דווקא בימים אלה הוא שבדרך זו אתם זוכים לשליטה טובה יותר על מצבכם הכלכלי. השליטה הזו רלוונטית בעיקר למי שהתפרנסו בענפים שספגו פגיעה קשה, ובעצם חייבים להמציא את עצמם מחדש.


איך לצמצם את הסיכון של פתיחת עסק בימים של אי ודאות כלכלית?

פיתוח החיסונים והצלחת קופות החולים בארץ לחסן חלק גדול מהאוכלוסייה תוך זמן קצר מייצרים אופטימיות לגבי הפעילות הכלכלית ב-2021, וכמובן גם בשנים הקרובות.
יחד עם זאת, כשמחליטים לפתוח עסק בתקופה של חוסר יציבות, כדאי כמובן להיערך מראש באופן מושכל כדי למזער את הסיכונים. בדיקות קפדניות של המבנה שבו יפעל העסק הן כאמור חובה כדי לקבל רישיון עסק. עוד המלצה חשובה היא לבנות תוכנית עסקית מפורטת, שכוללת מענה לכל תרחיש אפשרי כולל מגבלות מסוימות.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר