הכוונה מקצועית לבעלי עסקים

הכוונה מקצועית נתפסת לעיתים כשירות המתאים בעיקר לשכירים, אולם כדאי לדעת שגם בעלי עסקים עשויים לצאת נשכרים מאוד מייעוץ שכזה מידי אנשי מקצוע, ומי שעוד יכולים להיתרם מאוד הם אלה המתלבטים אם לנטוש את הביטחון היחסי הטמון בחיים כשכירים ולצאת לדרך עצמאית.


מהי
הכוונה מקצועית?

שירות הכוונה מקצועית מיועד למי שנמצא בצומת דרכים מקצועית ומתלבט לגבי המשך הדרך. מי שזקוק להכוונה שכזו – ובכלכלה מודרנית ולנוכח התמורות הדרמטיות בשוק התעסוקה יותר ויותר אנשים נעזרים בשירות זה – עובר מספר מבדקים ולאחריהם מגיע לשיחה עם פסיכולוג תעסוקתי או ארגוני. ביחד מרכיבים השניים את הפרופיל התעסוקתי של האדם והפסיכולוג ממליץ לו על האפיקים המתאימים ביותר עבורו בשוק העבודה.

בין המבדקים כאלה הבוחנים יכולות כלליות כמו זיכרון, ריכוז, דיוק ומיומנויות קוגניטיביות אחרות; כאלה הבוחנים מיומנויות ייחודיות הרלוונטיות עבור עיסוק ספציפי; וכן כאלה שמטרתם זיהוי מבנה האישיות של האדם. המפגש עם הפסיכולוג מאפשר לו להכיר טוב יותר את האדם שמבקש הכוונה מקצועית ובפרט להבין להיכן נוטה ליבו וכיצד נראים חלומותיו.


המעבר משכיר לעצמאי – כך עושים זאת נכון

עבור כל שכיר שמחליט לעבור להיות עצמאי, מכל סיבה שהיא ובכל שלב בחיים, מדובר בצעד משמעותי מאוד שחשוב לבצע אותו על הצד הטוב ביותר – כך שפנייה להכוונה מקצועית היא בהחלט צעד מומלץ שעשוי להבטיח יציאה לדרך החדשה ברגל ימין.

הקמת עסק, כל עסק, כרוכה בלא מעט מאמצים ומחייבת השקעת משאבים רבים: הליכי רישוי מורכבים, גיוס הון התחלתי, איתור לוקיישן מתאים, לעיתים גם גיוס עובדים ועוד ועוד – ורצוי שמי שאכן משקיע את הנדרש בעסק חדש יעשה זאת רק לאחר שהבין איזה סוג עסק מתאים עבורו, מה התפקיד האופטימלי שלו בעסק, מהן נקודות החוזקה שלו ומהן חולשותיו וכנגזרת מכך לאיזה סוג עזרה הוא יזדקק לשם הקמת העסק ותפעולו השוטף – או בקיצור, כל מה שמקבלים במסגרת הכוונה מקצועית.


העסק
מדשדש? כדאי לפנות להכוונה

גם בעלי עסקים קיימים הם חלק מקהל היעד של הכוונה מקצועית.

בעלי עסקים שמצליחים אך בקושי לשרוד זקוקים במיוחד לתובנות ולידע שמקבלים כשניגשים להכוונה כזו, אך כדאי לדעת שגם עסקים מצליחים יותר יכולים להיתרם מכך שבעליהם יבינו טוב יותר מה הם עושים לא נכון (וגם מה הם עושים כן נכון – לא תמיד זהו דבר מובן מאליו), ובפרט במה כדאי להם להתמקד לטובת העסק.


איפה
ניתן ליהנות מהשירות?

ישנם מספר מכונים בתחום ייעוץ הקריירה והפיתוח הארגוני שמציעים את השירות של הכוונה מקצועית. גם חברות השמה רבות מאפשרות לבעלי עסקים להבין טוב יותר באילו פעילויות כדאי להם להתמקד ואילו אינן מתאימות להם – ובסך הכל למקסם את התרומה שלהם לעסק ולשדרג אותו ללא הכר.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר