טופס השלכות סביבתיות

מה חובה לפרט בטופס השלכות סביבתיות?

טופס השלכות סביבתיות הינו קובץ מסמכים שמפרט את מלוא ההשפעה של העסק על סביבתו, ובפרט את הפגיעה האפשרית.
בהתאם כולל טופס זה 4 חלקים עיקריים:

  • תיאור כללי – מיקום העסק, שעות העבודה, הפעילות המתבצעת בו וכו'
  • השפעת העסק על איכות האוויר – האם הפעילות בעסק מייצרת זיהומים ומטרדים שעלולים לפגוע באיכות האוויר, מהן הדרכים בהן מטופלים מפגעים אלה, פירוט השימוש במערכות ניטור וסינון, במנדפים ובאמצעי הגנה רלוונטיים ועוד. במידה ומהנדס מזג אוויר ערך בדיקה מקצועית, חובה כמובן לציין זאת בטופס.
  • השפעת העסק בנוגע לשפכים – כיצד מתבצעת הפרדת שפכים תעשייתיים (שעלולים להיות שפכים מזהמים במיוחד) אם אכן נוצרים שפכים מסוג זה, המתקנים המשמשים לטיפול בשפכים ועוד.
  • השפעת העסק מבחינת רעש – במידה וישנו מטרד אקוסטי עקב פעילות העסק יש לפרט את השעות שבהם נוצר רעש משמעותי ואת עוצמת המפגע. כמו כן יש לפרט את הפתרונות שנבחרו על-ידי העסק על-מנת לצמצם השפעה בעייתית זו.

השלכות סביבתיות

מי מוסמך לחתום על טופס ההשלכות הסביבתיות?

במרבית המקרים מי שחתום על טופס ההשלכות הסביבתיות הוא מנהל המפעל ו/או אדריכל. במקרים שבהם ישנן השלכות סביבתיות משמעותיות יוגש הטופס על-ידי יועץ מוסמך בתחום איכות הסביבה.


מדוע ישנו צורך בטופס זה?

לכל עסק ישנן השפעות שונות על סביבתו. המודעות הגבוהה לצורך המשמעותי בצמצום הפגיעה בסביבה, בהיבטים שונים, הובילה לכך שהמשרד להגנת הסביבה מייחס חשיבות רבה לסוגיה זו – ובהתאם טופס ההשלכות הסביבתיות נבחן בקפידה. על-מנת שלא לעכב את תהליך קבלת רישיון העסק, יש למלא טופס זה בעזרת מומחים מנוסים לרישוי ובפרט בכל הנוגע להשלכות סביבתיות.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם. 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר