כיצד הרשויות המקומיות מסייעות לעסקים בימי הקורונה?

מגפת הקורונה הובילה גם לקשיים כלכליים משמעותיים לעסקים רבים, ובמיוחד אלה הקטנים יחסית שמרווח הנשימה שלהם מצומצם. המדינה הבינה שללא סיוע לעסקים אלה, בכל דרך אפשרית, התוצאה תהיה קריסה וחורבן לשנים רבות מאוד. גם רשויות מקומיות שמחויבות לתושבים שלהן ולעסקים שפועלים בתחומן – ושמניבים הכנסות נאות דרך ארנונה, אגרות ועוד – נחלצו לעזרה.


אישורים זמניים לפעילויות חדשות

עסקים רבים נדרשו להמציא את עצמם מחדש, או לכל הפחות לגוון את הפעילות שלהם כך שיוכלו להמשיך ולהתנהל גם תחת המגבלות הרבות שהוטלו עלינו. כידוע כל שינוי מהותי בהתנהלות השוטפת עשוי להיות כרוך בקבלת היתרים מתאימים. בהקשר זה כדאי לזכור שכל רישיון עסק ניתן עבור פעילויות מסוימות ובהתאם למאפייני המבנה שבו הן מתרחשות.
רשויות מקומיות מתקדמות החליטו להקל על העסקים. דוגמה טובה מאוד לכך היא ההחלטה של עיריית ראשל"צ לאפשר לבעלי חנויות בעיר למכור מזון ארוז ומאפים, וכך להישאר פתוחים – כפוף כמובן לתנאי התו הסגול – גם בתקופות הסגר. באופן טבעי האופציה הזו חייבה קבלת היתר מטעם אגף רישוי עסקים בעירייה, שהפגין נכונות להיענות לבקשות אלא אם כן הנסיבות לא אפשרו זאת.


תהליך רישוי עסקים יעיל במיוחד

דרך נוספת שבה רשויות מקומיות מתחשבות בעסקים המקומיים, שזקוקים לכל עזרה שהיא, היא ייעול תהליכי הרישוי. למעשה בתקופה הנוכחית עסקים בחלק גדול מענפי הפעילות במשק יכולים לקבל רישיון עסק תוך זמן קצר מאוד – בתנאי כמובן שהם עומדים בכל התקנות הרלוונטיות. על-מנת שלא לבזבז זמן יקר ולהידרש להוצאות לא הכרחיות, כדאי להיעזר לצורך קבלת הרישיון המבוקש באנשי מקצוע מנוסים בתחום.
היעילות מאפיינת גם גופי רישוי נוספים, למרות הקושי לשמור על שגרת עבודה תקינה – הזדמנות מצוינת לעסקים להתפתח דווקא בתקופה המורכבת הנוכחית.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר