כיצד ננצל את תקופת הסגר והשפל בעולם העסקים העצמאים לפתח מותג מצליח

מגפת הקורונה הפכה במהירות למשבר כלכלי חמור. עשרות אלפי עסקים נאלצו להפסיק לפעול, ועוד רבים אחרים מחזיקים בקושי את הראש מעל למים הסוערים. אבל גם במציאות מאתגרת במיוחד, וכשהממשלה לא באמת מתפקדת כפי שהיינו מצפים ממנה, חשוב לזכור שכל משבר הוא גם הזדמנות – ושבסופו של דבר האחריות היא על כל אחד ואחת מאיתנו. בהתאם ניתן לנצל את תקופת הסגר והשפל לפיתוח מותג מצליח.


מיפוי היכולות והחוזקות

השלב הראשון בדרך למותג משגשג הוא מיפוי של כל היכולות והחוזקות שלכם. חלק מאותן איכויות אולי רלוונטי רק לתחום הפעילות הנוכחי שלכם, אבל תמיד ישנן גם עוצמות שאפשר להביא לידי ביטוי בתחומים נוספים. על בסיס הרשימה המפורטת של היכולות ניתן למצוא דרכים חדשות לפעול, בין אם בענף שבו אתם נמצאים כרגע ובין אם בתחומים אחרים לגמרי.
חשוב לציין כי על-מנת לממש חלק מהרעיונות נדרש רישיון עסק – ובתקופה הנוכחית ניתן להשלים תהליך רישוי עסקים מתאים בזמן קצר מהרגיל.


איתור צרכים מהותיים של קהל יעד נרחב

השלב השני בדרך למותג שיניב לכם רווחים רבים וסיפוק של ממש הוא איתור צורך שמשותף לפלח אוכלוסייה רחב – כך שיהיה לכם בסיס איתן ליצירת מאגר לקוחות פוטנציאליים. בהקשר זה כדאי לזכור שהטלטלות הדרמטיות שעברנו כולנו מאז שווירוס הקורונה החל להתפשט בעולם מייצרות צרכים חדשים רבים – כך שמי שימצא להם מענה יוכל ליהנות ממותג חזק.

חלק בלתי נפרד משלב זה הוא חשיבה יצירתית. לדוגמה, חנויות שאמורות להישאר סגורות במהלך הסגרים יכולות להישאר פתוחות אם ימכרו מזון ארוז ומיני מאפה. בעיריית ראשל"צ אף מאפשרים לחנויות שכאלה לקבל אישור מיוחד מהאגף לרישוי עסקים וכך למתג את עצמן מחדש בתקופה מורכבת זו.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר