לוח זמנים לקבלת רישיון עסק

אם בעבר התהליך של קבלת רישיון עסק נמשך חודשים ארוכים ולפעמים אף מעבר לכך, מצב שיצר תסכול רב ובפרט אצל בעלי עסקים חדשים שכבר היו להוטים לצאת לדרך, הרי שכיום מדובר בפרוצדורה שמתנהלת ביעילות רבה יותר ובלוח זמנים תחום ע"י החוק.
בהתאם תוך הקפדה על הגשת בקשה לרשיון עסק עפ"י הנהלים, וכמובן הקמת העסק עפ"י דרישות גורמי הרישוי הרלוונטיים, תאפשר לכם להתחיל לפעול תוך זמן קצר יחסית.

תוך כמה זמן מחויבת הרשות המקומית להתייחס לבקשה לרישיון עסק?

השלב הראשון בדרך לרישיון העסק המיוחל הוא הגשת בקשה למחלקת הרישוי (או אגף הרישוי) ברשות המקומית. אל הבקשה יש לצרף אישור על תשלום האגרה הרלוונטית וכן מסמכים רבים (תרשים סביבה, מפה מצבית, תכנית עסק, אישור נגישות בחלק מהמקרים ועוד).
הרשות המקומית מחויבת לתת תשובה תוך עד 45 ימים.
שימו לב – לא מדובר בדחייה או אישור של הבקשה, אלא רק בבחינה ראשונית של אופן הגשת הבקשה והאם קיימים כל המסמכים הדרושים כך שניתן להעביר אותם לכל גורמי הרישוי הרלוונטיים.

לו

משך הטיפול של גורמי הרישוי

גורמי הרישוי השונים שבוחנים בקשות לרישיון עסק (משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, הרשות הארצית לכבאות והצלה, משטרת ישראל ועוד) מספקות תשובה תוך 30 עד 90 יום.
בחלק מהמקרים אישור הבקשה מותנה במילוי תנאים מוקדמים מצד העסק, כך שהתהליך כולו יתארך והפעלת העסק תתעכב.

כמה זמן צריך עוד לחכות אחרי שהבקשה מאושרת?

לאחר שבקשה לרישיון עסק זוכה לתשובה חיובית, על הרשות המקומית להנפיק את המסמך הכל כך חשוב הזה תוך 7 ימים.
בסך הכל נמשך תהליך קבלת רשיון עסק בין חודשיים לחצי שנה, בהתאם למורכבות העסק וכמובן מידת ההקפדה שלו על התנהלות בהתאם לחוק רישוי עסקים.
עוד כדאי לדעת שישנם מקרים בהם ניתן היתר זמני שמעניק לעסק ארכה לתיקון ליקויים שונים שנמצאו.

האם ישנו לוח זמנים גם לבקשת מידע מקדמי?

כן.
בעלי עסקים אשר מבקשים לייעל את התהליך ולדעת מראש מהן הדרישות של גורמי הרישוי בהתאם לסוג העסק והמאפיינים הספציפיים שלו רשאים להגיש בקשה למידע מקדמי. ניתן להגיש בקשה זו לאגף הרישוי ברשות המקומית או ישירות לגורם הרישוי – בכל מקרה חובה עליהם לספק את המידע בתוך 30 ימים.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.
https://www.youtube.com/watch?v=KnXU38SUat8&t=16s
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר