מהו היתר רעלים?

אילו עסקים זקוקים להיתר רעלים כדי לפעול כחוק?

כל עסק שברשותו חומרים שעלולים להיות מסוכנים – בין אם מפעלים ובין אם מעבדות, ועוד – מחויב לקבל רישיון מיוחד להחזיק חומרים אלה.


מי מנפיק היתרי רעלים?

היתר רעלים מונפק על-ידי המשרד להגנת הסביבה.


לכמה זמן תקף היתר רעלים?

המשרד להגנת הסביבה מסווג את העסקים בהתאם לרמת הסיכון של החומרים שנמצאים בהם. פרק הזמן עבורו ניתן ההיתר משתנה בין השאר על-סמך דרגת הסיכון – ישנם היתרים לשנה אחת, היתרים לשנתיים והיתרים ל-3 שנים.


כיצד מוגשת הבקשה לקבלת היתר רעלים?

בקשה לקבלת היתר רעלים מוגשת לענף חומרים מסוכנים שבמשרד להגנת הסביבה. אל הבקשה יש לצרף אישור על תשלום האגרה (שגובהה משתנה בהתאם לפרק הזמן שבו תקף ההיתר).

היתר רעלים למפעלים


מה חובה לפרט כדי לקבל את היתר הרעלים?

בקשה לקבלת היתר רעלים כוללת את פרטי העסק, את רשימת החומרים שעבורם מבוקש ההיתר כולל מהות הסיכון, שיטת האחסון, סוג האריזה, מספר האו"ם, צופן פעולת החירום ועוד.
כמו כן יש לפרט מהי הכמות המרבית המבוקשת לצריכה שנתית עבור כל אחד מהחומרים המסוכנים.

מה בוחן המשרד להגנת הסביבה?

המשרד להגנת הסביבה מבצע ביקורת בעסק. בין השאר נבחנים בקפידה ולעומק הנושאים הבאים:
* טיב האחסון של כל חומר
* שילוט שמבטיח זיהוי מהיר של כל חומר שעלול להיות מסוכן
* ההיערכות של העסק למצבי חירום
* דרכי שינוע החומרים המסוכנים
* אופן הטיפול בפסולת חומרים מסוכנים – ישנה חובת מניעת חדירת חומרים מסוכנים אל השפכים, זליגתם לקרקע או פליטתם לאוויר. כמו כן ישנה חובת דיווח על פסולת החומרים המסוכנים שנוצרת בעסק (בתדירות של אחת לשנה)
* ניהול פנקס שבו נרשמת כל קנייה או מכירה של חומר מסוכן. בכל קנייה יש לתעד את התאריך, הכמות שנרכשה, השימוש עבורו נרכשה, שם הספק ומספרו של היתר הרעלים שבכפוף לו הוא פועל.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם. 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר