מבצעים הליך רישוי לעסק חדש? הכירו את העסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה

עבור רבים מאיתנו הייתה הקורונה תקופה מאתגרת ומורכבת. עסקים רבים סגרו את הדלתות למשך חודשים ארוכים. חלקם הצליחו להתאושש לאחר תום הסגרים ולא מעט מתוכם נסגרו באופן סופי. לעומת כל אלו פרחו עסקים אחרים, שדווקא מציאות הקורונה החדשה שנכפתה על מדינת ישראל, ולמעשה העולם כולו, הביאה לשגשוגם. אנו המתמחים ברישוי עסקים גילינו כי היו בעלי עסקים ויזמים רבים שבחרו לפתוח עסק או להגדיל אותו דווקא בלב המגפה. מי אלו? מיד במאמר שלפניכם!


אוכל, קדימה אוכל

רישוי עסקי מזון היה ונשאר תחום מלא וגדוש פעילות. כאשר הפציעה מגפת הקורונה בוקר בהיר אחד לחיינו הפכו מקורות המזון של בני האדם לרחוקים יותר פיזית. משמע, הסופר מרקטים שכולנו רגילים לפקוד מספר פעמים בשבוע היו מוקד הדבקה וסיכון, לכן אוכלוסיות רבות נמנעו מהם. הרגלי התזונה של הילדים ובני הנוער השתנה מאחר והם שנהגו לאכול בבתי הספר או הצהרונים נותרו ימים שלמים בבית, מה שדרש היערכות הורית מסוג אחר. אלו רק דוגמאות קטנות, יש עוד הרבה מאד היבטים לנושא המזון בקורונה, כי כידוע אוכל הוא לא רק חומר גלם לבריאות האדם אלא משהו שקשור בנשמה, רגשות ויכולות. 

לכן, אחד התחומים שגשג היה תחום המזון, מסעדות, בתי קפה ומזנונים מהירים עברו למשלוחים, פודטראקס שאפשרו לאכול בחוץ או סלי פיקניק הפכו לחגיגה של ממש. מדי יום יצאו אלפי מנות אל בתיהם של האנשים המבקשים לטעום משהו חדש, מרגש, טעים ובעיקר לא לטרוח במטבח.


משלוחים, הענף המצליח בקורונה

מלבד עסקי המזון, או יותר נכון בשיתוף עמם, הפך ענף המשלוחים לענף המצליח ביותר בתקופת הקורונה. מדי שבוע סייענו לחברות רבות לזכות ברישוי חברת משלוחים מיידי, על מנת שיוכלו לפעול ביתר שאת. חברות קיימות שידרגו את היקף הפעילות שלהם ולמעשה הם היו גולת הכותרת, וחוד החנית של הקורונה. משלוחי מזון, בגדים, פארם, ציוד אומנות או הובי וכדומה התעופפו במכוניות, אופנועים וקורקינטים ואפילו ברגל לכל חלקי הארץ.

רישוי עסקים בקורונה המשיך וימשיך להתבצע כל העת. ישנם עסקים שיצליחו לשרוד את המשברים וחלקם יאותגרו מאד. נאחל לכולם ברכת פרנסה טובה, כל שנה, כל השנה.

שאלות ותשובות נפוצות – עסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה

  1. אילו סוגי עסקים נחשבים לעסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה?
    עסקים בתחום המסחר המקוון, שירותי משלוחים, בריאות דיגיטלית, חינוך מקוון ושירותי טכנולוגיה בלטו כעסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה.

  2. מדוע עסקים בתחום המסחר המקוון זכו להצלחה בתקופת הקורונה?
    בגלל הסגרים וההגבלות על תנועה, צרכנים רבים עברו לרכישות מקוונות, מה שהפך את המסחר הדיגיטלי לאחד התחומים המצליחים ביותר.

  3. כיצד שירותי משלוחים הפכו לחלק מעסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה?
    הצורך בקבלת מוצרים ושירותים לבית הוביל לעלייה חדה בביקוש לשירותי משלוחים, במיוחד בתחום המזון, התרופות והמוצרים הבסיסיים.

  4. מה היה תפקידם של שירותי הבריאות הדיגיטלית בתקופת הקורונה?
    שירותי בריאות מרחוק, ייעוץ רפואי אונליין ואפליקציות לניהול בריאות התפתחו במהירות והפכו לחלק מהעסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה.

  5. האם תחום החינוך המקוון נחשב לעסק מצליח בתקופת הקורונה?
    כן. פלטפורמות ללימודים מרחוק וחברות המציעות קורסים דיגיטליים זכו לצמיחה דרמטית בעקבות המעבר ללמידה מהבית.

  6. כיצד השפיעה מגמת העבודה מהבית על עסקים מצליחים בתקופת הקורונה?
    הביקוש לטכנולוגיות המאפשרות עבודה מרחוק – כמו תוכנות לניהול פרויקטים, וידאו קונפרנס ואבטחת מידע – קידם מאוד את הצלחתם של עסקים בתחום זה.

  7. האם תחום הפנאי והבידור הביתיים נכלל ברשימת העסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה?
    בהחלט. שירותי סטרימינג, משחקי וידאו ופלטפורמות בידור דיגיטליות נהנו מביקושים גבוהים עקב השהות הממושכת בבית.

  8. מה היה מקומן של חברות טכנולוגיה מתקדמות בתקופת הקורונה?
    חברות שפיתחו פתרונות חדשניים, כמו אוטומציה, רובוטיקה ושירותי ענן, היו בין העסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה.

  9. האם עסקים קטנים יכלו להצליח גם הם בתקופת הקורונה?
    כן, במיוחד כאלה שהצליחו להתאים את עצמם במהירות – למשל מסעדות שעברו לדגש על משלוחים או חנויות פיזיות שפתחו אתרי סחר מקוון.

  10. כיצד תרמה הקורונה לעלייה בעסקים הקשורים לבריאות הנפש?
    הצורך הגובר בתמיכה נפשית הביא לצמיחה בשירותי טיפול נפשי מרחוק, קואוצ'ינג אישי, ואפליקציות לניהול סטרס ומיינדפולנס.

  11. האם תחום האופנה ספג פגיעה או צמיחה בתקופת הקורונה?
    תחום האופנה הפיזי נפגע, אך מותגים שהתמקדו במכירה אונליין ובביגוד נוח לבית ראו הצלחה רבה.

  12. האם הקורונה יצרה הזדמנויות עסקיות חדשות?
    בהחלט. עסקים שהציעו פתרונות למציאות החדשה – כמו ערכות עבודה ביתיות, ציוד מגן אישי או הדרכות אונליין – צמחו משמעותית.

  13. כיצד השפיעה המודעות לבריאות ואיכות חיים על עסקים בתקופת הקורונה?
    עסקים שהציעו פתרונות לקידום אורח חיים בריא בבית, כמו ציוד כושר אישי ותוספי תזונה, זכו לביקושים גבוהים במיוחד.

  14. מה ניתן ללמוד מהצלחתם של עסקים המצליחים ביותר בתקופת הקורונה?
    היכולת להסתגל במהירות, לחדש, ולהגיב לצרכים משתנים של הצרכנים היא מפתח להצלחה גם בזמני משבר.

  15. האם צפוי שהמגמות שבלטו יישארו גם אחרי תקופת הקורונה?
    כן. תחומים כמו מסחר מקוון, בריאות דיגיטלית ושירותי עבודה מרחוק צפויים להמשיך ולהוות חלק מרכזי מכלכלה מתקדמת גם בעתיד.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר